Kilka miesięcy po wprowadzeniu silnika 1.6 CDTI nowej generacji w modelu Astra inżynierowie firmy Opel dopracowali jego konstrukcję, obniżając emisję i zużycie paliwa o 5 procent przy zachowaniu istniejącego poziomu osiągów i komfortu jazdy.
Zarówno w podwoziu, jak i nadwoziu zastosowano elementy o zmniejszonym tarciu, takie jak zoptymalizowane półosie napędowe czy ogumienie o mocno obniżonych oporach toczenia. Do poprawy charakterystyki aerodynamicznej przyczynia się pakiet Aero, obejmujący obniżone zawieszenie i aktywną żaluzję chłodnicy, która automatycznie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu.
Kompakt Opla z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 110 KM emituje obecnie tylko 94 gramy CO2 na kilometr (wcześniej 97 gramów), co odpowiada zużyciu 3,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,1 litra mniej niż poprzednio). Wynik ten uzyskano w testach NEDC. Wersja o mocy 136 KM emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr (o 5 gramów mniej niż poprzednio) i zużywa 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,2 litra mniej). Osiągi obydwu silników nie zmieniły się. Mocniejszy silnik rozpędza Astrę sedan od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 205 km/h.
W ciągu zaledwie 18 miesięcy Opel całkowicie odnowił swoje portfolio silników wysokoprężnych. Zmodernizowana Astra CDTI dołącza do mistrzyni oszczędności, czyli Corsy 1.3 CDTI z 82-gramową emisją, oraz do nowej Insignii 2.0 CDTI, które w najbliższych tygodniach pojawią się u dilerów.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe silniki Diesla w Oplach Mokka i Insignia
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty