Akumulatory wykorzystywane w napędzie hybrydowym są zaprojektowane na cały cykl życia pojazdu, a nawet dłużej. Oznacza to, że niemal zawsze ich recykling jest związany z zakończeniem eksploatacji samochodu, np. w wyniku szkody całkowitej. Toyota Motor Europe już w przeszłości opracowała wewnętrzne procedury odzyskiwania akumulatorów i ich recyklingu w ramach europejskiej sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa.
Oferty specjalne na nowe Toyoty
Toyota Motor Europe (TME), odzyskując 91% akumulatorów ze swoich pojazdów hybrydowych we własnej sieci sprzedaży, rozszerza obecnie program o niezależne stacje ELV (end-of-live vehicle). Dlatego też TME ogłosiła przedłużenie do 31 marca 2018 roku umów z firmami, zajmującymi się recyklingiemakumulatorów w Europie:
- Société Nouvelle d'Affinage des Métaux (SNAM) - firma odpowiedzialna od 1 lipca 2011 roku za recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych (stosowanych w modelach Prius, Auris Hybrid, Yaris Hybrid i modelach Lexusa),
- Umicore N.V - firma odpowiedzialna od 20 sierpnia 2012 roku za recykling akumulatorów litowo-jonowych (stosowanych w modelach Prius+ i Prius Plug-in).
ZOBACZ TAKŻE: