Plany Ford Performance są ambitne i obejmują aż 12 nowych modeli, które mają zadebiutować do końca dekady. To oznacza średnio po dwie premiery na każdy kolejny rok.
Pierwszym modelem będzie szykowany na Genewę zupełnie nowy Focus RS. Otrzyma czterocylindrowy silnik 2.3 EcoBoost o mocy szacowanej na 325-350 KM łączony z sześciobiegową skrzynią ręczną i przekazujący moc na obie osie.
Tuż po nim, jeszcze w tym roku Focus ST z silnikiem wysokoprężnym otrzyma w opcji dwusprzęgłową skrzynię Powershift. Przypomnijmy, że pod maską Focusa "ST D" pracuje silnik 2.0 TDCI o mocy 185 KM. Wersja benzynowa ST (250 KM) pozostanie w ofercie wyłącznie ze skrzynią ręczną.
Nowa informacja dotycząca Fiesty wydaje się najciekawsza. Trwają prace nad wersją jeszcze ostrzejszą od ST. Jak dowiedział się Autocar różnice w osiągach będą wyraźne, a bazą ma być jeszcze obecna generacja miejskiego Forda. Informacja o nadaniu jej nazwy Fiasta RS nie została potwierdzona.
ZOBACZ TAKŻE: