Salon Genewa 2015 | Porsche Cayman GT4 | Na ostro

Po znakomitym Caymanie GTS pojawi się jeszcze bardziej wyrafinowana wersja o oznaczeniu GT4

Porsche Macan Turbo | Test | Jedyny taki

Pierwszy "przeciek" o GT4 pojawił się przy okazji promocji nowej gry "Real Racing 3". Wtedy pokazano przód nowego Caymana. Potem w filmie promującym muzeum Porsche można było zobaczyć topową wersję od tyłu. W końcu Porsche ujawniło wszystkie szczegóły odnośnie GT4, jego premiera odbędzie się na salonie samochodowym w Genewie.

Używany Cayman od...

Oznaczenie modeli symbolem GT w Porsche tradycyjnie przypada dla bezkompromisowych, sportowych wersji i modeli. Cayman będzie kontynuował ten zwyczaj. Wyróżniać się będzie pakietem aerodynamicznym, na który składają się m.in. większy przedni zderzak, dodatkowy wlot powietrza przed przednią maską i ogromny tylne skrzydło.

Do napędu super Caymana służy 3,8-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser pochodzący z Porsche 911 Carrera S. Cayman GT4 ma nieco mniejszą moc - 385 KM - ale niższa masa działa na jego korzyść (Cayman GTS dysponuje 340 KM z 3,4 litra). Jednostka współpracuje z ręczną skrzynią biegów, a nie z przekładnią PDK, jak można się tego było spodziewać.

Wprawny kierowca jest w stanie przyspieszyć niemieckim coupe od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Zawieszenie obniżono o 30 mm, zamontowano też wydajniejszy układ hamulcowy i inne wyczynowe komponenty z "911-ki" GT3. Na życzenie auto można wyposażyć w ceramiczne hamulce, fotele z kompozytu węglowego oraz pakiety Sport Chrono i Club Sport. Porsche informuje, że Cayman GT4 pokonał Północną Pętlę Nurburgringu w czasie 7 minut i 40 sekund.

Na Caymana GT4 już można składać zamówienia. Na rynku niemieckim model ten kosztuje 85 779 euro. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w marcu.

Zobacz wideo
Zobacz wideo
Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Cayman S - Test | Żarty się skończyły

Więcej o:
Copyright © Agora SA