Wszystko zaczęło się w 2009 roku, kiedy Citroen pokazał model DS3 i zapowiedział zbudowanie całej gamy modelowej, której nazewnictwo ma zawierać litery DS. Z jednej strony jest to odwołanie do znanego na całym świecie Citroena DS z 1955 roku, z drugiej rozwijane jest jako Different Spirit . W kolejnych latach Citroen pokazał w Europie modele DS4 i DS5 .
Proces tworzenia nowej marki rozpoczęto w Chinach już w zeszłym roku. Powstały tam oddzielne salony sprzedaży, a nawet pokazano odrębne modele DS 5LS i DS 6WR , których próżno szukać w europejskich salonach.
Teraz przyszła pora na Stary Kontynent. Polski importer marki Citroen jest w trakcie budowy salonu sprzedaży wyodrębnionego z głównego obiektu w Al. Krakowskiej w Warszawie. Jeszcze nie wiadomo, czy marka DS będzie miała odrębną sieć sprzedaży (Salon DS), z pewnością DS-y będzie można kupić w każdym salonie Citroena, tak jak dotychczas (Strefa DS). Oddzielna sieć sprzedaży na pewno powstanie we Francji.
Proces "pozbywania się" szewronu z modeli DS będzie przebiegał stopniowo i ma być związany ze zmianami stylistycznymi. W tym roku przewidziano faceliftingi dla modeli DS4 i DS5, po przejściu których przestaną formalnie być Citroenami, a staną się modelami marki DS. Najmniejszy Citroen DS3 przeszedł zmiany stylistyczne w zeszłym roku, zatem prawdopodobnie dopiero jego następca stanie się pełnoprawnym członkiem marki DS.
ZOBACZ TAKŻE: