Udział firmy w europejskim rynku motoryzacyjnym wyniósł 4,8%. Toyota odnotowała wzrosty zarówno w krajach Europy Zachodniej (+4,2%), Środkowej (+20%), jak i Wschodniej (+2,8%). Jak powiedział Karl Schlicht, Executive Vice President TME, "jesteśmy szczególnie zadowoleni z czwartego z rzędu roku wzrostów sprzedaży TME w Europie. Jest to rezultat naszej strategii, zakładającej wprowadzanie na rynek innowacji i coraz lepszych produktów. Nieustający sukces samochodów hybrydowych pokazuje, że stosowanie tej technologii w atrakcyjnych modelach, takich jak Yaris, Auris, czy w modelach Lexusa, przemawia do klientów. Cieszy nas także osiągnięcie wzrostu we wszystkich regionach Europy, w tym na szczególnie wymagającym Wschodzie" .
Sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa w Europie wzrosła w 2014 roku do 178 tys., co odpowiada już 20% całkowitej sprzedaży TME. W krajach Europy Zachodniej odsetek ten wynosi 33%. Łącznie od 2000 roku, kiedy w Europie zadebiutował model Prius, TME sprzedała na Starym Kontynencie już 840 tys. pojazdów hybrydowych. Szczególnym powodzeniem wśród europejskich klientów cieszą się hybrydowy Yaris i Auris. W kompaktowym Aurisie, udział wersji hybrydowej w całkowitej sprzedaży modelu w Europie, wyniósł w 2014 roku aż 50%.
W 2014 roku Toyota wprowadziła na rynek zupełnie nowe AYGO w segmencie A, oraz gruntownie zmodernizowanego Yarisa w segmencie B. Oba modele odniosły rynkowy sukces: AYGO, pomimo debiutu w połowie roku, odnotowało wzrost sprzedaży o 9%; Yaris miał z kolei aż 17-procentowy wzrost sprzedaży wersji hybrydowej. Sprzedaż Aurisa wzrosła w Europie o 7,5%, do poziomu 142,1 tys. egzemplarzy. Jeszcze większy wzrost, bo aż 22-procentowy, odnotowała Corolla (83,3 tys. egzemplarzy). Stale rosnącym powodzeniem w Europie cieszy się pionier SUV-ów, model RAV4, który po raz pierwszy od 2007 roku przekroczył granicę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy (101,1 tys.).
ZOBACZ TAKŻE: