BMW serii 1 FL | Zmiany, które były potrzebne

Trzy lata od debiutu drugiej generacji BMW serii 1, producent z Bawarii postanowił odświeżyć swój najmniejszy model w gamie. Na szczęście styliści odpowiedzialni za "jedynkę" wzięli sobie do serca uwagi na temat jej wyglądu

Salon Detroit 2015 | BMW serii 6 po zmianach

Zmian stylistycznych jest sporo. Głównie dotknęły one przedniego i tylnego pasa. Z przodu pojawiły się nowe, węższe lampy i zaostrzone "nerki", dzięki czemu zniknął wyłupiasty wyraz frontu małego BMW. Reflektory wyposażone są teraz standardowo w światła do jazdy dziennej LED, a opcjonalnie mogą być także w pełni LED-owe. We wszystkich wersjach modelu powiększono również wloty powietrza umiejscowione w przednich zderzakach.

Z tyłu również zmieniono lampy, które stały się znacznie większe i zamiast kwadratowego kształtu, znanego z wersji sprzed zmian, mają teraz charakterystyczne dla BMW przełamanie i fragment znajdujący się na tylnej klapie. Dzięki wszystkim tym zmianom BMW serii 1 w końcu wygląda spójnie i ma charakter znany z innych modeli, czego bardzo brakowało u poprzednika.

We wnętrzu BMW serii 1 pojawiło się nowe standardowe wyposażenie, które obejmuje teraz automatyczną klimatyzację, radio BMW Professional z 6,5-calowym wyświetlaczem oraz kontroler BMW iDrive. Możliwość indywidualizacji wnętrza zapewniają cztery linie modelowe (Urban, Sport, Advantage, EfiicientDynamics i M Sport).

Zmiany nie objęły jedynie stylistyki, bardzo dużo nowości pojawiło się w gamie silnikowej, gdzie klienci będą mieli do wyboru aż pięć nowych jednostek wysokoprężnych i pierwszy w historii BMW serii 1 benzynowy silnik trzycylindrowy. Trafi on pod maskę wersji 116i. Z pojemności 1,5 litra w połączeniu ze wszechobecną w jednostkach BMW technologią TwinPower Turbo jest w stanie wygenerować 109 KM (27 mniej niż silnik 116i przed faceliftingiem) i 180 Nm momentu obrotowego (40 Nm mniej).

Sprawdź ceny używanych BMW 116i

Mniej mocy będzie także pod maską wersji 118i, której czterocylindrowa jednostka 1.6 generuje teraz 136 KM i 220 Nm (o 34 KM i 30 Nm mniej). Za to zupełnie nowa jednostka znajdzie się w wersji 120i , gdzie z pojemności 1,6-litra wygenerowano 177 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wersja 125i to także turbodoładowany dwulitrowiec, którego moc zwiększono do 218 KM i 310 Nm. Dzięki temu pierwsze 100 km/h osiąga w czasie 6,2 sekundy.

Dla miłośników prawdziwych emocji za kierownicą BMW serii 1 przygotowano wersje M135i i M135i xDrive, których moc zwiększono do 326 KM, a mment obrotowy do 450 Nm. Pierwsze 100 km/h pojawi się na liczniku po 4,7 sekundy w wersji z xDrive i 4,9 w modelu z napędem na tylną oś. Wszystkie silniki mogą być połączone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem ZF.

BMW serii 2 Active Tourer | Ceny w Polsce

Wspomniana wcześniej paleta jednostek wysokoprężnych otrzymała aż 5 nowych silników. Najmniejszym i najbardziej oszczędnym w gamie będzie trzycylindrowe 1.5 o mocy 116 KM i 270 Nm momentu obrotowego, które znajdzie się w wersji 116d EfficientDynamics Edition. Średnie spalanie ma wahać się między 3,4 - 3,8 l na 100 km.

118d i 118d xDrive będą wyposażone w czterocylindrowe silniki o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM oraz 320 Nm momentu obr. Odmiany 120d i 120d xDrive są mocniejsze o 40 KM i 50 Nm momentu obr. Najmocniejszą jednostką wysokoprężną pozostało 125d, którego moc wynosi teraz 224 KM i 450 Nm. Silniki Diesla z napędem na cztery koła można połączyć jedynie z automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jest z wersją 125d.

Taka ilość zmian oznacza, że BMW będzie chciało mocno zaistnieć na rynku kompaktów klasy Premium. Zmiany stylistyczne i nowa paleta silników mogą dawać w Monachium spore nadzieje na poprawę wyników sprzedaży i walkę m.in. z Mercedesem Klasy A i Audi A3.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW X4 oraz X3 | Pierwsza jazda | SAV i SAC

Więcej o: