Nowy Chevrolet Volt jest pod każdym względem lepszy od poprzednika. Wygląda od niego znacznie lepiej, zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Poza tym samochód został wyposażony w wydajniejszy układ napędowy Voltec, zwiększający zasięg trybu EV i zapewniający lepsze osiągi.
Używany Chevrolet? Sprawdź ogłoszenia
Można powiedzieć, że Volt to auto hybrydowe typu plug-in, ale Chevrolet woli nazywać je samochodem elektrycznym o zwiększonym zasięgu. Dlaczego? Ponieważ silnik benzynowy nie napędza kół. Po wyczerpaniu się baterii auto nadal jedzie w trybie elektrycznym, ale niezbędna energia pochodzi z generatora zasilanego właśnie jednostką spalinową, w nowej wersji o pojemności 1,5 litra i mocy 101 KM. Motor elektryczny generuje 149 KM mocy i 398 Nm momentu obrotowego. Ponadto zwiększono pojemność baterii i obniżono masę całego układu (o 45 kg).
Dzięki wprowadzonym zmianom samochód przyspiesza 0 do 100 km/k w 8,5 sekundy i może rozpędzić się maksymalnie do niespełna 158 km/h. Całkowity zasięg pojazdu wynosi 676 km (wcześniej niespełna 500), wliczając 80-kilometrowy dystans w trybie elektrycznym na całkowicie naładowanych bateriach. Ich uzupełnienie trwa około 13 godzin ze zwykłego gniazdka 120 V lub 4,5 godziny ze źródła 240 V.
Nowy Chevrolet Volt trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej w drugiej połowie roku. Czas pokaże, czy w Europie ponownie pojawi się bliźniaczy Opel Ampera.
ZOBACZ TAKŻE: