Metodologia przyjęta przez Instytut uwzględnia tylko te pojazdy, które faktycznie zostały kupione przez Polaków. Jak pisze Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, "należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut ". Tylko na tej podstawie można stworzyć ranking marek najczęściej wybieranych przez Polaków.
Jak wynika ze statystyk, w 2014 r. klienci indywidualni w Polsce stawiali na Toyotę:
Tabela 1. Rejestracje nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce w 2014 r.
Wyniki sprzedaży dla klientów indywidualnych wyraźnie różnią się od danych sumarycznych. Pierwsze miejsce Toyoty pokazuje zaufanie, jakim klienci darzą japońską markę. Toyota minimalnie wyprzedziła Skodę, która nadal ma mocną pozycję. Największym "przegranym" tego zestawienia okazał się Volkswagen, zdobywca drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej (patrz: link poniżej), ale dopiero czwartego wśród klientów indywidualnych. Jako trzeci na podium dostał się Opel.
ZOBACZ TAKŻE: