Cayenne Turbo S przygotowane na nowy sezon to SUV dla miłośników ostrej jazdy. Oferuje ogromną moc, a wyniki testów potwierdzają, że konkurencji trudno będzie dotrzymać mu kroku na drodze i na torze - gdyby zaszła taka potrzeba.
Wzrost osiągów silnika nie jest rewolucyjny. Moc 4,8-litrowego V8 wzrosła do 570 KM (+20 KM), a moment obrotowy do 800 Nm (+50 Nm), ale osiągi poprawiły się w o wiele większym stopniu. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje teraz 4,1 s - to poprawa aż o 0,4 s.
System napędu na obie osie PTM, płynnie zmieniający rozdział momentu pomiędzy osie, pozostał bez zmian, ale za osiągami poszły zmiany w podwoziu. Usprawniono systemy Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz zastosowano nowe hamulce z tarczami o średnicy 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Przednie zaciski po raz pierwszy mają... po dziesięć tłoczków.
Rewelacyjna wartość przyspieszenia nie wystarczyła, Porsche postanowiło zdobyć jeszcze jeden dowód, że nowe Cayenne Turbo S to SUV jedyny w swoim rodzaju. Przeprowadzono więc testy na północnej pętli toru Nurburgring uzyskując rewelacyjny czas 7:59.74 min. To o 14 sekund szybciej, niż dotychczasowy rekord dla tego segmentu ustanowiony przez Range Rovera Sport SVR .
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 21-calowe koła, reflektory LED, skórzane wykończenie wnętrza, tylny spoiler, czy sportowy wydech. W Niemieckich salonach marki Cayenne Turbo S powinno pojawić się w drugim kwartale 2015 roku z ceną startującą od 166 696 euro. Polskie ceny tego modelu nie są jeszcze znane.
ZOBACZ TAKŻE:
Range Rover Sport SVR | Takiego jeszcze nie było
źródło: Okazje.info