Jak to działa? System i-ACC analizuje sytuację na drodze korzystając z kamery i radaru, które pozwalają ustalić pozycję innych pojazdów. Dzięki specjalnemu algorytmowi oceniane jest prawdopodobieństwo zajechania drogi naszemu autu przez pojazdy poruszające się po sąsiednich pasach na podstawie wzajemnych relacji ruchu tych pojazdów.
Używana Honda CR-V - ogłoszenia
Jeśli zajdzie taka potrzeba, system i-ACC szybko i bezpiecznie potrafi zareagować. To uzupełnienie standardowego tempomatu adaptacyjnego, który przy zadanej prędkości przez kierowcę, jest w stanie samodzielnie wyhamować samochód, by utrzymać odpowiednią odległość od auta znajdującego się z przodu.
Tutaj układ ma zadziałać z wyprzedzeniem, nawet do 5 sekund przed wykonaniem takiego manewru. W rezultacie reakcja może być łagodniejsza i mniej zaskakująca dla prowadzącego. W razie zagrożenia system uruchamia hamowanie, początkowo z ograniczoną intensywnością, informując kierowcę o przyczynie hamowania i zapalając odpowiednią ikonę na wyświetlaczu. Następnie system kontynuuje hamowanie z większą intensywnością, by zachować bezpieczną odległość od innego pojazdu.
System i-ACC zadebiutuje jako opcja w europejskiej wersji modelu CR-V na rok modelowy 2015.
ZOBACZ TAKŻE: