Audi zwiększa inwestycje o dodatkowe 2 mld euro

Niemiecki producent z Ingolstadt rozszerzy największy program inwestycyjny w swojej historii. Od 2015 do 2019 roku Audi planuje zainwestować 24 miliardy euro, o 2 miliardy więcej niż wcześniej zakładano

Audi A3 Sportback e-tron w polskiej ofercie

Audi zamierza przede wszystkim rozwijać nowoczesne technologie i tworzyć dodatkowe zdolności produkcyjne na całym świecie. Niemcy podkreślają jednak, że ponad połowa z 24 miliardów euro trafi do rodzimych zakładów w Ingolstadt i Neckarsulm, które zostaną rozbudowane i zmodernizowane w ramach przygotowań do produkcji nowych modeli samochodów. Na przykład w Neckarsulm będzie powstawać kolejna generacja Audi A8, a w Ingolstadt od 2016 roku będzie produkowany nowy model Q1 .

"70 procent wszystkich naszych inwestycji w ciągu najbliższych pięciu lat wpłynie na rozwój nowych modeli i innowacyjnych technologii" - wyjaśnił Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. Finansów.

Do 2020 roku Audi zamierza poszerzyć swoją ofertę o 50-60 modeli (wliczając wszystkie wersje nadwoziowe i silnikowe). Wiele uwagi zostanie poświęconej segmentom C i D, znacznie rozwinięta zostanie rodzina SUV-ów i crossoverów o oznaczeniu Q.

Znajdź swój model Audi - ogłoszenia aut używanych

"Kładziemy największy nacisk na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dlatego czynimy ogromne inwestycje w innowacyjnych obszarach mobilności elektrycznej, łączności i lekkich konstrukcji " - powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu (CEO) Audi AG.

W przyszłości samochód będzie komunikował się z kierowcą, Internetem, infrastrukturą drogową i innymi pojazdami, poruszając się w sposób przyjazny dla środowiska. Obecnie nowe standardy na polu komunikacji wyznacza nowe Audi TT , wyposażone w wirtualny kokpit, stanowiący centrum informacyjno-rozrywkowe pojazdu.

Nowe Audi TTNowe Audi TT Fot. Krzysztof Słomski

Duże wyzwanie stanowią coraz surowsze normy emisji CO2. W celu ich spełnienia firma będzie rozwijać nie tylko nowe generacje coraz oszczędniejszych silników benzynowych i wysokoprężnych, ale również napędów hybrydowych typu plug-in z możliwością ładowania baterii ze źródła zewnętrznego, czego przykładem jest Audi A3 Sportback e-tron , które trafiło do sprzedaży pod koniec tego roku.

Ponadto trwają prace nad ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Kilka tygodni temu na salonie w Los Angeles zadebiutował koncepcyjny jeszcze model A7 Sportback h-tron quattro . Audi przekonuje, ze jest gotowe wprowadzić to auto do oferty, gdy tylko będzie na to gotowy rynek i powstanie odpowiednia infrastruktura (sieć stacji tankowania wodoru).

Grupa Audi zatrudnia na całym świecie już około 80 tys. pracowników. W najbliższej przyszłości koncern planuje wykorzystać rosnący potencjał Ameryki Południowej (nowe fabryki powstają w Brazylii i Meksyku). Niemiecki producent nie zapomni również o ogromnym rynku chińskim. Do końca 2014 roku Audi dostarczyło 1,7 miliona samochodów, celem jest zostanie marką premium numer jeden do końca 2020 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze koncepty Audi

Partner - materiał

zobacz wybrane produkty

Więcej o: