Nie jest to nic nadzwyczajnego. Widok z kamery cofania wyświetlany jest na lusterkach wstecznych w modelach Kii czy Hyundaia, ale obraz prezentowany jest na części lusterka i tylko podczas cofania. Cadillac proponuje całe lusterko w formie wyświetlacza TFT-LCD o rozdzielczości 1280 x 240 pikseli (171 pikseli na cal). Kamera HD została specjalnie zaprojektowana, żeby dostarczać szerokokątny widok i obraz dobrej jakości nawet przy słabym oświetleniu.
W samochodach wyścigowych rozwiązanie to znane jest już od jakiegoś czasu. Stosowane jest ono m.in. w konstrukcjach z centralnym silnikiem, które nie posiadają tylnej szyby. Takie lusterko może się doskonale sprawdzić również w samochodach dostawczych.
Kierowca ma zwiększone o 300% pole widzenia do tyłu. Ponadto widoczności nie zasłaniają zagłówki czy osoby siedzące na tylnej kanapie, jak ma to miejsce w czasie korzystanie z tradycyjnego lusterka wstecznego. Pokryto ją także powłokę hybdrofobową, zapewniającą ochronę przed wodą i parowaniem.
Inżynierowie Cadillaca, pracując nad tą technologią, uzyskali dziesięć patentów - jeden dla streamingu wideo w lusterku i dziewięć dla przetwarzania obrazu. Pozostaje pytanie - co jeśli system zawiedzie? Nie ma żadnego problemu, w każdej chwili kierowca może wybrać tryb standardowy i korzystać z tradycyjnego elektrochromatycznego lusterka wstecznego.
ZOBACZ TAKŻE: