W ten sposób po 50 latach od uruchomienia kończy się historia największej fabryki Forda w Europie z okresu lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Ostatnio w Genk powstawały modele: S-MAX, poprzednia generacja Mondeo i właśnie Galaxy.
Używany Ford Galaxy - ogłoszenia
Przez pół wieku wyprodukowano tu około 14 mln samochodów. Zamknięcie zakładu oznacza masowe zwolnienia, nie tylko w samej fabryce (około 4 tys. pracowników), ale również u poddostawców. Ostatni Ford Galaxy z Genk z podpisami załogi zostanie wystawiony na aukcję charytatywną.
Decyzja o likwidacji belgijskiego ośrodka Forda zapadła w 2012 roku. Wtedy Ford postanowił skoncentrować produkcję nowych generacji swoich modeli w Walencji. W Hiszpanii wytwarzane są obecnie: Kuga, C-MAX, Grand C-MAX, Transit Connect, Tourneo Connect i nowe Mondeo. W niedługim czasie dołączą do nich S-MAX i Galaxy.
Nie tylko Ford wycofał się z Belgii. W 2010 roku Opel zamknął swój zakład w Antwerpii. Swoje fabryki nadal mają w tym kraju Audi (Bruksela) i Volvo (Gandawa).
ZOBACZ TAKŻE: