Druga generacja modelu IS nie zapisałaby się niczym szczególnym w pamięci miłośników motoryzacji, gdyby nie on. W grudniu 2007 roku Lexus rozpoczął produkcję modelu oznaczonego literką F. Pod maską pracował pięciolitrowy silnik V8 o mocy 423 KM i za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu napędzał tylną oś.
Jego następcą jest model RC F. Pierwsze zapowiedzi mówiły o podniesieniu mocy do 450 KM, ale okazało się, że Lexus jest jeszcze hojniejszy. Silnik 5.0 V8 oferuje w najnowszym coupe japońskiej marki 477 KM przy 7100 obr./min. oraz 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 4800-5600 obr./min. Skrzynia nadal ma osiem biegów, a napęd wciąż trafia na tylne koła. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 4,5 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.
Nowy Lexus RC F oferowany jest w polskich salonach w trzech wersjach. Cennik otwiera Elegance za 383 400 zł, są jeszcze Prestige 425 100 zł i Carbon za 451 700 zł. W ramach przedsprzedaży Lexus oferuje upust 23 tys. zł na RC F Elegance (360 400 zł) i 26 tys. zł na pozostałe wersje. Dla porównania BMW M4 coupe (431 KM) z siedmiobiegową skrzynią M-Drivelogic kosztuje bez żadnych dodatków 361 076 zł.
ZOBACZ TAKŻE: