Z badań zleconych przez PPG Industries, największego producenta powłok samochodowych na rynku, wynika, że aż 28 proc. aut, które opuściły tereny fabryk w 2014 roku, otrzymało bez względu na nazwę (śnieżna biel, alpejska biel czy sportowa biel) biały lakier.
Drugim najczęściej globalnie wybieranym kolorem lakieru w tym roku był czarny. Elegancki, ciemny lakier wybrało aż 18 proc. klientów salonów samochodowych. Najniższy stopień podium przypadł srebrnym i szarym odcieniom, które wybrało 13 proc. klientów. Widoczny jest jednak trend rezygnacji z szarości, bowiem w ciągu ostatnich dwóch lat zaliczyły one 7-procentowy spadek zainteresowania.
Przeprowadzone badania pokazują jednak, że ogólnoświatowy trend wynika dokładnie z tego, jakich wyborów dokonują mieszkańcy poszczególnych kontynentów. Nas oczywiście najbardziej interesuje Europa, w której to biały kolor stanowi 25 proc., czarny 15 proc., a szary 14 proc.
Największą różnicę od światowego trendu widać w Ameryce Południowej, gdzie srebrny i biały lakier (w stosunku 50:50) zajmują w sumie 62 proc. rynku. Czarny i szary to zaledwie 13 i 11 proc. sprzedaży. W Ameryce Północnej biały kolor także jest najpopularniejszym kolorem (23 proc.), ale jego przewaga nad czernią to tylko 5 punktów procentowych.
Mimo absolutnej dominacji trzech wyżej wymienionych kolorów, PPG Industries ocenia, że już od przyszłego roku coraz więcej aut pojawi się w bardziej naturalnych kolorach, różnych odcieniach pomarańczowych lakierów, brązu czy złota. PPG Industries to wiodący na świecie dostawca wykończeń i powłok samochodowych, z którego usług korzysta większość producentów.
ZOBACZ TAKŻE: