To wynik aż o 34 500 samochodów lepszy od osiągniętego w pierwszych jedenastu miesiącach zeszłego roku i o 16 100 aut więcej niż w tym czasie w 2012 roku, kiedy Skoda zanotowała swój najlepszy dotychczas wynik. Był to też najlepszy listopad w historii marki. Dużą zasługę w tym imponującym sukcesie miał bardzo silny rozwój rynku chińskiego: w porównaniu do listopada 2013 roku, w tym roku sprzedaż zwiększono aż o 46,9%.
Imponujący wzrost wyników sprzedaży Skody jest efektem nieustannego rozwoju oferty modelowej marki, który przynosi jej także zainteresowanie nowych grup docelowych. Nowa Skoda Fabia debiutowała na pierwszych europejskich rynkach w połowie listopada, podczas gdy nowa Skoda Fabia Comb i trafi do pierwszych salonów na początku roku 2015. Obydwie wersje nadwoziowe wyróżniają się przepełnionym emocjami designem, maksymalną funkcjonalnością, niskim zużyciem paliwa i wyposażeniem obejmującym innowacyjne technologie, dotychczas znane tylko z samochodów wyższych klas.
W Europie Wschodniej (wliczając całą Rosję) osiągnięto miesięczny wynik 10 600 samochodów dostarczonych do Klientów (w listopadzie 2013 roku - 11 300). Po jedenastu miesiącach udział rynkowy marki wzrósł do 4,4% (w okresie od stycznia do listopada 2013 roku wynosił on 3,9%). W Rosji Skoda sprzedała w jedenastym miesiącu 2014 roku 7 600 samochodów, co stanowi wzrost o 2,9% wobec wyniku osiągniętego przed rokiem. Udział rynkowy Skody w Rosji wzrósł w listopadzie do 3,8% (od początku roku do końca listopada: 3,4%). Czeska marka zanotowała w tej części kontynentu największe, dwucyfrowe wzrosty w Rumunii (800 samochodów, wzrost o 37%) i Bułgarii (200 samochodów, o 10,7% więcej).
W Europie Centralnej Skoda dostarczyła w listopadzie 12 800 samochodów - o 1,6% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2013. Po pierwszych jedenastu miesiącach roku udział rynkowy marki wzrósł do imponujących 20,2% (na koniec listopada 2013 roku wynosił on 19,1%). Na rodzimym rynku wynik marki wzrósł o 10% do 6 500 egzemplarzy (skok z 5 900 sztuk). Skoda zanotowała także wzrost na Słowenii: o 3,1%.
Czeska marka pozostaje w rewelacyjnej formie w Chinach, które są największym odbiorcą jej samochodów. W samym tylko listopadzie w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku sprzedaż wzrosła o 46,9% do 26 800 samochodów (w listopadzie 2013 roku wynosiła ona 18 200 aut). W tym roku Skoda sprzedała już 250 600 samochodów na rynku chińskim - więcej niż kiedykolwiek w skali roku w całej swojej historii. Największym zainteresowaniem w tym kraju w listopadzie cieszył się model Octavia, którego nowa generacja zadebiutowała tam latem bieżącego roku - osiągnął on rekordowy wzrost sprzedaży aż o 112,4%.
Skoda zanotowała rekord także w Turcji, gdzie sprzedała w listopadzie najwięcej samochodów w okresie jednego miesiąca w historii - aż 1 800 samochodów, czyli o 21,6% więcej niż w tym samym czasie w roku 2013. Marka osiągnęła swój trzeci najlepszy miesięczny wynik w Izraelu z wynikiem sprzedaży lepszym aż o 23,3% niż w analogicznym okresie rok temu (1 600 wobec 1 400 sztuk). Dużym odbiorcą samochodów ŠKODA pozostają także Indie, gdzie w minionym miesiącu dostarczono do Klientów 1 200 samochodów (1 700 w listopadzie 2013 roku).
W samym listopadzie bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 2 941 samochodów. W okresie od stycznia, do listopada zarejestrowano już 40 249 aut, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku o 20,47%.
Dostarczenia samochodów Skoda do Klientów w listopadzie 2014 roku (w sztukach, zaokrąglone do 100, według modelu, różnica procentowa wobec listopada 2013 roku)
Skoda Octavia (36 400; +18.2%) Skoda Fabia (12 600; -13.0%) Skoda Superb (7 300; +3.0%) Skoda Yeti (8 700; -1.3%) Skoda Roomster (2 700; -6.5%) Skoda Rapid (19 000; +30.5%) Skoda Citigo (sprzedawana wyłącznie w Europie: 3 400; +4.8%)
ZOBACZ TAKŻE: