Informacje są do tej pory bardzo ograniczone, ale nawet niemieckie media potwierdzają, że w Wolfsburgu powstaje model nieco mniej ekskluzywny od Phaetona , ale większy od Passata . Ma być on dostępny zarówno jako limuzyna, jak i kombi.
Auto będzie prawdopodobnie bazować na płycie podłogowej Audi A6 lub nieco większej od europejskiej odmiany, platformie amerykańskiej specyfikacji Passata. Pod maską miałyby się znaleźć czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki TSI i TDI , współpracujące m.in. z przekładniami DSG oraz napędem 4Motion .
Zobacz ile kosztuje używany Phaeton
Jeżeli informacje okażą się prawdziwe, to nowy Volkswagen będzie stanowił bardzo mocną konkurencję dla aut klasy Premium, nie tylko na rynku europejskim, ale przede wszystkim w Chinach i Stanach Zjednoczonych, szczególnie jeśli cena rozpoczynałaby się od poziomu 37 000 euro. Nie wiadomo też, czy jego wprowadzenie nie oznaczałoby końca produkcji Phaetona, który od lat nie osiągnął sukcesu w najwyższym segmencie luksusowych limuzyn.