Wideo | Abarth 695 Biposto | Sportowiec w muszce

695 Biposto wygląda groźnie. Ten ubiór niczego nie udaje, to najszybszy model w historii marki Abarth

Abarth 500 od Road Race Motorsports

Włosi zachwalają nowy model jako doskonałe połączenie samochodu cywilnego z wyścigowym, idealny kompromis do codziennego użytku. Choć nazwa Biposto oznacza dwumiejscowy, co ma bezpośrednie przełożenie na ilość miejsc w środku, to klienci myślą dokładnie tak samo, produkcja na najbliższe miesiące jest już wyprzedana.

Sprawdź ceny używanych aut marki Abarth

Wynika to z faktu, że Abarth 695 Biposto nie powstaje w tyskiej fabryce, ale w niewielkiej Officine Abarth w Turynie. Celem Inżynierów było stworzenie najszybszego samochodu spod znaku skorpiona. W tym celu skupiono się na redukcji masy. Pozbyto się tylnej kanapy i kilku niepotrzebnych elementów, a maskę wykonano z aluminium. Dzięki temu stosunek masy do mocy wynosi 5,2:1 (kg/KM), co jest najlepszym wynikiem w klasie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5.9 sekundy, a na liczniku może pojawić się maksymalnie 230 km/h.

Jednostka napędowa 1.4T to turbodoładowany, 16-zaworowy silnik z 4 cylindrami o pojemności 1.368 cm3, ten sam, który był zamontowany w 695 Assetto Corsa podczas Pucharu Abarth'a oraz w bolidzie Formuły 4. W 695 Biposto silnik rozwija maksymalną moc 190 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr./min. Za dźwięk odpowiada układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovic.

Po raz pierwszy w samochodzie "street legal" została zamontowana sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi) z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła.

Za doskonałe prowadzenie się 695 Biposto odpowiada zawieszenie firmy Extreme Shox, w skład którego wchodzą amortyzatory o regulowanych właściwościach pracy. Na zmniejszenie masy, ale także bardziej rasowy wygląd małego Abartha mają 18-calowe felgi OZ z lekkich stopów. Zza nich widoczne są sportowe hamulce Brembo, z czerwonymi zaciskami.

Polskie ceny nie są jeszcze znane, choć można spodziewać się ceny grubo powyżej 100 tys. zł. We Włoszech za Abartha 695 Biposto trzeba zapłacić 39 tys. euro.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Fabryczni tunerzy - Abarth

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.