Po drodze szybkiego ruchu (ekspresowej) można poruszać się z prędkości do 120 km/h. Odcinek S8 Sieradz - Łask ma betonową nawierzchnię, wytrzymującą nacisk 11,5 tony na oś pojazdu, więc mogą po nim jeździć najcięższe dopuszczone do ruchu pojazdy. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas. Jego ewentualna dobudowa w przyszłości nie będzie wymagała ingerencji w obiekty inżynierskie.
Na przekazany do ruchu odcinek można się dostać jednym z pięciu węzłów, od zachodu: Sieradz Południe, Sieradz Wschód, Zduńska Wola, Karsznice i od strony Łodzi węzeł Łask. Koszt jego budowy wyniósł 1,4 mld zł.
GGDKiAW sumie budowa drogi szybkiego ruchu S8 Walichnowy - Łódź składała się z 9 odcinków o długości 114,2 km. Poza dwoma odcinkami, trasa ma betonową nawierzchnię i po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Fragment nr 3 o długości 3 km, będący obwodnicą Sieradza, ma jedną jezdnię i nawierzchnię bitumiczną. Odcinek 9 o długości 3,6 km stanowi część drogi ekspresowej S14 i ma dwie jezdnie o nawierzchni bitumicznej. Łączny koszt budowy wszystkich odcinków to ponad 4,5 mld zł.
ZOBACZ TAKŻE: