Trzeba przyznać, że nie jest tanio. Cennik "dwójki" otwiera kwota 50 900 zł. Tyle należy zapłacić za auto z 75-konnym, wolnossącym silnikiem 1.5 SKYACTIV-G w podstawowej wersji wyposażenia SkyGO. Mocniejszy, 90-konny wariant benzynowej jednostki oferowany jest od wersji SkyMOTION w cenie od 54 400 zł, a najwyższy o mocy 115 KM dostępny jest w najbogatszej odmianie SkyPASSION i kosztuje od 63 900 zł.
Dla porównania, najpopularniejszy model segmentu B na polskim rynku, czyli Skoda Fabia nowej generacji z jednostką 1.0 MPI o mocy 75 KM kosztuje od 41 380 zł, a z turbodoładowanym 1.2 TSI/90 KM od 43 880 zł.
Mazda podkreśla, że jej auto jest bogato wyposażone (dokładnej listy wyposażenia jeszcze nie poznaliśmy). Będzie je również można naszpikować nowoczesnymi technologiami, na pokładzie znajdą się m.in. (z pewnością w opcji) multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect, a także po raz pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych /mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
W drugiej połowie 2015 roku gamę powiększy silnik Diesla SKYACTIV-D, również o pojemności 1,5 litra, generujący 105 KM. W ofercie dostępne są ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz sześciostopniowy automat.
ZOBACZ TAKŻE:
Mazda CX-3 | Crossover z japońską duszą
dane dostarcza: