Pod maską znajdzie się ten sam silnik co w wersji hatchback, czyli 2-litrowa benzynowa jednostka TSI o mocy 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Spora jak na kompakta moc będzie trafiać na wszystkie cztery koła za pomocą 6-biegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłam DSG. Dzięki temu setkę osiągniemy w 5,1 sekundy, a prędkościomierz zatrzyma się dopiero na 250 km/h.
Wszystko to będzie zamknięte w bardzo ładnym opakowaniu, bo Golf R Variant odróżnia się od innych kombi pełnym pakietem sportowych zderzaków, listew i oczywiście czterema końcówkami wydechu. Dzięki nadwoziu kombi, kufer pomieści aż 605 litrów bagaży. Po złożeniu siedzeń ta powierzchni urośnie o kolejne 1000 litrów.
Standardowym wyposażeniem dla wersji R będą sportowe fotele wykończone z użyciem Alcantary, automatyczna klimatyzacja i radio. W ramach opcji dodatkowych, Golf R Variant będzie mógł być wyposażony oczywiście w nawigację, aktywne zawieszenie DCC z funkcją Comfort, 20-calowe felgi czy panoramiczny dach.
Auto zostało oficjalnie zaprezentowane na targach samochodowych w Los Angeles. Rynkowy debiut będzie miał miejsce już na pewno w przyszłym roku. Czekamy na tą datę i polskie ceny z niecierpliwością.
ZOBACZ TAKŻE:
Audi RS4 Avant | Test | Dla sportowej rodziny
dane dostarcza: