Według producenta CX-3 oferuje wszystkie najistotniejsze elementy, jakich kierowca może oczekiwać od samochodu - wyjątkowy design, przyjazne dla użytkownika wnętrze oraz pewność prowadzenia, jaką Mazda stara się zapewnić w każdym swoim modelu. Patrząc na pierwsze oficjalne zdjęcia, z pierwszym stwierdzeniem ciężko się nie zgodzić.
CX-3, bazująca na płycie podłogowej malutkiej Mazdy2, nie jest jednak taka mała jak mogłoby się wydawać. Rozstaw kół jest taki sam i wynosi 257 cm, ale długość całego auta wzrosła o 21,5 cm do 427,5 cm. Oznacza to, że CX-3 plasuje się rozmiarem pomiędzy dwoma rynkowymi hitami konkurenta, czyli Nissanem Juke i Qashqai. Oznacza to, że może więc odebrać klientów obu tych modeli.
Mazda 2 - ogłoszenia używanych aut z polskiego rynku
Jednostki napędowe CX-3 oparto o technologię SKYACTIV. W gamie znalazł jak na razie jeden Diesel i jeden silnik benzynowy. SKYACTIV-D to 1,5-litrowa jednostka wysokoprężna, która w Europie będzie dostępna z ręczną skrzynią biegów i napędem na przednią lub obie osie oraz automatem, który będzie przekazywał napęd tylko na cztery koła. W przypadku dwulitrowej jednostki benzynowej również będą dostępne obie skrzynie biegów w wersji z napędem na przód lub AWD.
Czy Mazda CX-3 stanie się hitem sprzedaży okaże się za jakiś czas. Dużo zależy od tego jak wypadnie w bezpośrednim starciu z konkurencją, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ceny. Gdy tylko będzie to możliwe podzielimy się z Wami naszymi wrażeniami z jazdy nowym modelem. CX-3 ma jednak spore zadatki na to, aby odnieść rynkowy sukces.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowa Mazda 2 | Po latach oczekiwań
źródło: Okazje.info