Jak podaje Automotive News Europe , Tofas - turecka spółka joint venture Fiata, zainwestuje miliard dolarów w produkcję całej rodziny modeli segmentu C włoskiej marki. Mówi się nie tylko o hatchbacku, będącym bezpośrednim następcą Bravo (nie wiadomo czy tak będzie się nazywał), ale również o wersji sedan (zastąpiłaby Lineę) oraz kombi, którego Fiat nie ma w ofercie od 2008 roku, kiedy wycofano model Stilo Multiwagon. Wszystkie będą dzielić tę samą, najnowszą płytę podłogową, którą wykorzystują już Fiaty 500L i 500X oraz Jeep Renegade.
Używany Fiat Bravo - ogłoszenia
Wytwarzanie Bravo we Włoszech zakończono w lipcu tego roku, ale model nadal powstaje w Brazylii ( patrz zdjęcie zmodernizowanej ostatnio wersji ). Produkcja nowych kompaktów będzie odbywać się w zakładach w Bursie, gdzie powstają już inne modele Fiata: wspomniana Linea, a także Doblo i Fiorino. Turecką fabrykę opuszczają jeszcze: Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Opel/Vauxhall Combo.
Czy jednak decyzja Fiata o wprowadzeniu nowych modeli w segmencie C nie jest zbyt późna? Przez najbliższe dwa lata pustkę w ofercie będą musiały wypełnić minivany i crossovery z rodziny 500L.
ZOBACZ TAKŻE:
Fiat 500X | "Pięćsetka" crossoverem
dane dostarcza: