Audi Q3 to auto, które w 2011 roku wkroczyło na zdominowany przez BMW X1 teren małych SUV-ów klasy Premium. Ostatnio małemu Audi przybył nowy rywal w postaci Mercedesa GLA, dlatego inżynierowie z Ingolstadt uznali, że czas na zmiany, aby z podniesionym czołem walczyć o ważnego klienta.
Modernizacja objęła w zasadzie wszystkie najważniejsze aspekty auta, w tym nadwozie, wnętrze oraz gamę silników. Pod maską mogą się teraz znaleźć do wyboru po trzy czterocylindrowe silniki TFSI i TDI. Ich pojemność waha się od 1,4 litra do 2 litrów. Wszystkie jednostki zostały wyposażone w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Dzięki wysokiej wydajności, dwie jednostki (1.4 TFSI oraz 2.0 TDI) otrzymały dopisek "ultra".
W przestylizowanym nadwoziu najbardziej widoczną zmianą jest przedni trapezowaty grill, który teraz jest połączony z reflektorami. Zmienił się także wygląd samych przednich, jak i tylnych lamp, które w standardzie będą wyposażone w ksenonowe światło i LED-owe światła do jazdy dziennej. Opcjonalnie będą dostępne także w pełni LED-owe reflektory.
Prezentowany na oficjalnych zdjęciach model to najwyższa wersja S line. Lista opcji dodatkowych jest oczywiście bardzo długa, a znalazły się na niej m.in. system nawigacji MMI plus, WiFi hotspot, elektryczne sterowanie foteli, systemy wspomagające kierowcę w tym ostrzeganie przed samochodem w martwym punkcie oraz kamera cofania i odczytywanie znaków drogowych.
Naszym zdaniem wizualne zmiany wyszły Audi Q3 na lepsze. Nowe, groźniejsze spojrzenie sprawia, że auto prezentuje się atrakcyjniej, co na pewno zainteresuje klientów.
Zmiany objęły także najmocniejszą wersję Q3 z dopiskiem RS. Teraz jest ono jeszcze bardziej sportowe i nastawione na dawanie przyjemności z jazdy. Pod maską pozostał 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik, ale generuje on większą moc i moment obrotowy, wynoszące 340 KM i 450 Nm. To o 30 KM więcej niż w wersji przed modernizacjami. Dzięki mocniejszej jednostce, mały SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Napęd trafia na wszystkie cztery koła za pomocą 7-biegowej skrzyni S-tronic.
RS Q3 standardowo wyposażono w 19-calowe koła, które za dopłata mogą być o jeden cal większe. Sportowe zawieszenie RS jest teraz także dostępne z elektroniczną regulacją pracy amortyzatorów. Większe, i tak jak w wyższych modelach RS pofalowane, przednie tarcze hamulcowe są o kilogram lżejsze i w połączeniu z 8-tłoczkowymi zaciskami mają zapewniać wysoką skuteczność. We wnętrzu RS Q3 nie zabrakło sportowych akcentów, lepiej trzymających foteli oraz systemu RS menu, dzięki któremu kierowca może obserwować poziom doładowania turbiny, ciśnienie oleju oraz skorzystać ze stopera.
Nowe Audi Q3 wjedzie do salonów w lutym przyszłego roku. W Niemczech będzie kosztować od 29 600 euro. Za RS Q3 trzeba będzie zapłacić minimum 56 600 euro. Póki co polskich cen nie znamy.
ZOBACZ TAKŻE: