Wysoki popyt na samochód to nie jedyny powód, dla którego i8 otrzyma więcej mocy. Za dwa lata BMW będzie obchodzić swoje 100-lecie i z tej okazji możemy liczyć na kilka niespodzianek.
Przypomnijmy, że obecne i8 zbudowane jest przy wykorzystaniu technologii włókna węglowego wzmacnianego tworzywami sztucznymi (CFRP) i wyposażone w hybrydowy układ napędowy. Silnik benzynowy (R3, 1.5) przekazuje 231 KM mocy na tylne koła, a silnik elektryczny o mocy 131 KM napędza koła przednie. Ta konfiguracja oferuje możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym o zasięgu do 35 km oraz prędkość maksymalną 120 km/h. Przy wykorzystaniu obu napędów BMW i8 osiąga moc 362 KM i 570 Nm przekazywaną na wszystkie cztery koła.
Szukasz używanego BMW? Ogłoszenia
Nowa wersja prawdopodobnie będzie nosić oznaczenie i8S. Ważniejsze jest to, co znajdzie się za przednimi fotelami. Jak donosi magazyn Automobile BMW pracuje obecnie nad dwoma koncepcjami. Pierwsza zakłada użycie silnika benzynowego R4 2.0 osiągającemu dzięki doładowaniu 320 KM. Ma on współpracować z napędzającym przednią oś motorem elektrycznym o mocy 205 KM. Drugi wariant zakłada wykorzystanie silnika sześciocylindrowego 3.0 o mocy 480 KM, tym razem pracującego w parze z motorem elektrycznym o mocy 110 KM. Tak znaczący wzrost mocy będzie oznaczał konieczność dokonania zmian w konstrukcji.
Klienci mogą liczyć na lepsze osiągi, co będzie okupione ceną wyższą o ok. 30%. Prawdopodobny debiut nowych odmian i8 nastąpi w 2016 roku, czyli na stulecie bawarskiej marki.
ZOBACZ TAKŻE: