Rosyjski minister przemysłu i handlu Denis Manturow już maju ogłosił budowę nowej, prezydenckiej limuzyny. Jednak pod projektem nazwanym "Kortesch" ma powstać cała gama pojazdów. Obok dużej limuzyny ma powstać auto kompaktowe, SUV i jedna, nieco mniejsza limuzyna. Produkcja nowych modeli ma rozpocząć się w 2016 roku w rosyjskiej fabryce Uljanowsk.
Modele powstaną przy znacznej technicznej pomocy należącej do Porsche firmy Porsche-Engineering. Według doniesień rosyjskiej prasy Niemcy mają pomóc również przy konstruowaniu 12 cylindrowego, turbodoładowanego silnika, który ma służyć do napędu limuzyny Putina. Jednostka napędowa ma mieć od sześciu do 6,6 litra pojemności i około 800 KM mocy. Poza Porsche Rosjanie rozmawiają z austriacką firmą AVL, angielską Ricardo i FEV z Niemiec.
A jest o co walczyć. Na projekt całej rodziny aut przewidziano 250 milionów euro. Obecnie Putin porusza się kuloodpornym Mercedesem S600 Guard.
ZOBACZ TAKŻE: