Najcenniejsze marki samochodowe świata | Toyota numerem 1

Już po raz jedenasty Toyota została uznana najbardziej wartościową marką motoryzacyjną w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes-Benz, a na trzecim BMW

Najważniejsze premiery Paris Motor Show 2014

Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 20%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 10. na 8. miejsce. Pierwsze trzy pozycje rankingu zajmują: Apple, Google i Coca Cola.

Japońska firma postrzegana jest jako stabilna, solidna i wiarygodna. Analitycy Interbrand docenili Toyotę także za dalekowzroczność i nieustanne poszukiwanie innowacji. Zdaniem Toyoty bardziej ekologiczny, zrównoważony transport to nie tylko nisko- lub zeroemisyjne samochody. To przede wszystkim płynny, wygodny transport publiczny. Ważnym krokiem na tej drodze jest wdrożony w Grenoble we Francji Cite lib by Ha:Mo - nowy model transportu miejskiego oparty na innowacyjnych pojazdach elektrycznych, Toyotach i-Road, i sieci masowej komunikacji miejskiej.

Zmiany zaszły również wewnątrz firmy, której władze zwróciły uwagę, by bardziej docenić potencjał kobiet w swoich strukturach, szczególnie wśród wyższych managerów. Firma w ciągu kilku następnych lat planuje trzykrotnie zwiększyć obecność kobiet na wysokich stanowiskach.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2014 (Interbrand)Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2014 (Interbrand) Interbrand Interbrand

Więcej o: