Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 20%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 10. na 8. miejsce. Pierwsze trzy pozycje rankingu zajmują: Apple, Google i Coca Cola.
Japońska firma postrzegana jest jako stabilna, solidna i wiarygodna. Analitycy Interbrand docenili Toyotę także za dalekowzroczność i nieustanne poszukiwanie innowacji. Zdaniem Toyoty bardziej ekologiczny, zrównoważony transport to nie tylko nisko- lub zeroemisyjne samochody. To przede wszystkim płynny, wygodny transport publiczny. Ważnym krokiem na tej drodze jest wdrożony w Grenoble we Francji Cite lib by Ha:Mo - nowy model transportu miejskiego oparty na innowacyjnych pojazdach elektrycznych, Toyotach i-Road, i sieci masowej komunikacji miejskiej.
Zmiany zaszły również wewnątrz firmy, której władze zwróciły uwagę, by bardziej docenić potencjał kobiet w swoich strukturach, szczególnie wśród wyższych managerów. Firma w ciągu kilku następnych lat planuje trzykrotnie zwiększyć obecność kobiet na wysokich stanowiskach.
Interbrand