Cały odcinek, liczący w sumie 40 km długości, został podzielony na trzy części:
- od węzła Łódź - Północ (A1/A2) do węzła Brzeziny (A1/DK 72) o długości 14,1 km, - od węzła Brzeziny (A1/DK 72) do węzła Romanów (A1/DW714) o długości 11 km, - od węzła Romanów (A1/DW714) do węzła Tuszyn (A1/DK91) o długości 16 km.
Środkowy odcinek za kwotę 339.623.175,69 zł wybuduje portugalski wykonawca Mota-Engil. Dwa pozostałe konsorcjum firm Strabag - Budimex. Wartość kontraktów wynosi odpowiednio 360.747.073,93 zł i 327.041.625,00 zł. Pierwszy Wykonawcy mają 22 miesiące na budowę, wraz z miesiącami zimowymi. Oddanie drogi do użytku ma nastąpić w trzecim kwartale 2016 roku, o trzy lata później niż początkowo planowano.
Ten fragment autostrady A1 będzie mieć nawierzchnię betonową, droższą, ale trwalszą od asfaltowej. Jej trwałość szacowana jest na 30-40 lat bez gruntownego remontu.
GDDKiAZOBACZ TAKŻE: