Po pierwsze zastanówmy się jakie są granice wysilenia silnika 2.0 TSI. W modelu Golf R jednostka generuje 300 KM, a że jest to model seryjny, należny założyć stosunkowo długą żywotność. Niemiecki tuner, firma MTM jest zdania, że ten volkswagenowski silnik wytrzyma jeszcze większą moc. Jaką?
Pakiet MTM 400 składa się z nowej turbosprężarki, oprogramowania sterującego pracą silnika (wersji generującej 210 KM) oraz kompletnego układu wydechowego dostosowanego do większych osiągów. A ich wzrost jest znaczący. Po kuracji jednostka osiąga 360 KM mocy i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Volkswagen Multivan - Ogłoszenia
Aż prosi się, by ten silnik wstawić do małego i lekkiego auta sportowego. Nic z tego, MTM zastosowała go w Multivanie. W zestawieniu z siedmiobiegową skrzynią DSG i napędem 4Motion silnik 2.0 TSI MTM 400 rozpędza auto do setki w 6 sekund i pozwala mu osiągnąć prędkość maksymalną 230 km/h.
MTM twierdzi, że pełny tuning silnika od momentu wjazdu aut na warsztat zajmuje jedynie 21 godzin. Wraz z częściami modyfikacja kosztuje 21 250 euro. Decydując się na niego warto też rozważyć opcjonalne w pełni pneumatyczne zawieszenie, wzmocniony układ hamulcowy z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi i widoczne na zdjęciach 20-calowe koła MTM.
ZOBACZ TAKŻE: