Sprzedaż Kii Rio idzie w Polsce całkiem nieźle. Przez pierwsze osiem miesięcy 2014 roku klientów znalazło 1634 sztuk tego modelu. Teraz mała Kia ma szansę na przekonanie do siebie jeszcze większej ilości osób. Wszystko za sprawą faceliftingu.
Pierwsze spojrzenie i chwila konsternacji. Czy tu cokolwiek się zmieniło? Owszem, Przedni zderzak otrzymał światła przeciwmgielne w nowym kształcie. Reszta to delikatny retusz obejmujący nowy wlot powietrza do chłodnicy. Szybciej nową Rio poznamy po tylnym zderzaku z czarnym pasem w kształcie litery T.
Zmiany we wnętrzu także nie są duże. Nowe chromowane akcenty muszą wystarczyć, do takiego wniosku doszli styliści. Nieco lepiej jest od strony technicznej, w opcji pojawi się system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem, radiem cyfrowym DAB oraz zoptymalizowaną (czyt.: szybciej działającą) nawigacją satelitarną AVN z 7-letnim planem darmowej aktualizacji map. Cena KiaNaviSystem dla wersji XL będzie wynosić 2 500 zł - rozsądna propozycja.
Paleta silników pozostaje niezmieniona. W ofercie będą dwa silniki benzynowe: 1.2 (85 KM) i 1.4 (109 KM) oraz dwa wysokoprężne: 1.1 (75 KM) i 1.4 (90 KM). Wszystkie będą oferowane z systemem start-stop (IDS) drugiej generacji.
Odświeżona Kia Rio jako pięciodrzwiowy hatchback będzie kosztować od 41 990 zł. Cennik wersji sedan zostanie ogłoszony w grudniu. Pierwsza dostawa samochodów na polski rynek nastąpi pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
ZOBACZ TAKŻE: