57 990 złotych trzeba będzie zapłacić za pierwszą, podstawową wersję nowego Focusa. Taka wersja napędzana będzie 1,6 litrowym silnikiem o mocy 85 KM i manualną, 5 biegową skrzynią.
Ceny najbogatszej wersji (Titanium) zaczynają się od 69 990 złotych (najmniejszy silnik benzynowy) lub od 77 990 złotych (najsłabszy diesel). To taniej od VW Golfa (benzyna w wersji Highline od 76 300 zł, diesel w wersji Highline od 83 590) i Peugeota 308 (Allure w wersji benzynowej od 77 200 zł, diesel Allure od 90 300 zł). Elementy wyposażenia standardowego Focusa w wersji Titanium to m.in. klimatyzacja dwustrefowa , bezkluczykowy dostęp/rozrusznik, tempomat, fotel kierownicy z regulacją odcinka lędźwiowego, tylna kanapa z podłokietnikiem, aluminiowe nakładki na progi z logo "Ford", radioodtwarzacz CD/MP3 - SYNC 2 ( 8-calowy, dotykowy wyświetlacz oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth z funkcją odczytywania na głos nazw ulic, widoku 3D skrzyżowań i przewodnikiem Michelin po interesujących miejscach), a także 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami. Samochód będzie można wyposażyć w łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Rozwiązanie to dostępne będzie w opcji z przekładnią automatyczną, zarówno w wersjach benzynowych, jak i wysokoprężnych.
Za sedana przyjdzie nam zapłacić 1000 złotych więcej bez względu n a wybrany pakiet wyposażenia natomiast w przypadku kombi dopłata wynosi 3000 złotych. Ofertę modelową uzupełni odmiana zasilana gazem LPG, Focus Electric oraz usportowiony Focus ST jednak ich ceny nie są jeszcze znane.
Dla polskich klientów przygotowano również pakiety wyposażenia w promocyjnych cenach. Do wersji Trend można np. dokupić pakiet Gold X zawierający m.in światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne czy tempomat. Rabat do 42% w porównaniu z cenami katalogowymi, natomiast pakiet Platinium X jest tańszy o 45% i zawiera m.in. klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury, 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, system Active City Stop, czujniki parkowania z tyłu i zabezpieczenie krawędzi drzwi Door Edge Protector.
Na polskim rynku Focus występował będzie w trzech wersjach wyposażenia: Trend, Trend Sport i Titanium. Podstawowa wersja (Trend) oferuje m.in. manualna klimatyzację, systemy ABS/EBD/ESP/TCS, system MyKey, asystent ruszania pod górę, elektrycznie sterowane lusterka lakierowane w kolorze nadwozia, kierownicę i lewarek dźwigni zmiany biegów wykończone skórą, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby przednie, a także 16-calowe stalowe felgi z oponami w rozmiarze 205/55. Pod maska znajdziemy silnik benzynowy o pojemności 1,6l (85KM, 141Nm) współpracujący z pięciobiegową manualna skrzynią biegów. Taki duet pozwala osiągnąć pierwszą setkę w niecałe 15 sekund i prędkość maksymalna wynoszącą 170km/h. Spalanie - ok. 5,9l/100km.
W technologii EcoBoost do wyboru będą dwa silniki benzynowe o pojemności 1.0l (100KM lub 125KM/170Nm) oraz zupełnie nowy silnik o pojemności 1,5l (150KM lub 180KM/240Nm). Za podstawową wersję z silnikiem o mocy 180KM przyjdzie nam zapłacić minimum 77 640 złotych. Wersja Trend występuje ze wszystkimi silnikami wysokoprężnymi dostępnymi w ofercie. Za podstawowego diesla (1,6l, 95KM) Ford życzy sobie 68 990 złotych natomiast za najmocniejszego (2.0l, 150KM) 87 740 złotych.
W wyższej wersji wyposażenia (Trend Sport) otrzymamy m.in. usztywnione zawieszenie, sportowe fotele, podgrzewane lusterka boczne, a także aluminiowe listwy ozdobne. Cennik otwiera kwota 64 390 złotych w przypadku silnika benzynowego ( 1.6l, 105 KM) lub 72 390 złotych za najtańszego diesla (1,6l, 95KM).
ZOBACZ TAKŻE:
Ford Tourneo | Przestronność i praktyczność
fot. Ford