Honda Fit trzeciej generacji trafiła do sprzedaży w Japonii we wrześniu 2013 roku, a w Stanach Zjednoczonych w czerwcu 2014. Debiut w Europie opóźnia się, podczas salonu w Paryżu japońska marka pokaże nie gotowy model, a jedynie prototyp.
Na pierwszych dwóch zdjęciach widać duże podobieństwo Jazza do technicznie identycznego modelu Fit, choć na potrzeby prezentacji zaopatrzonego w atrakcyjny pakiet stylistyczny. Auto mierzy 3915 mm długości (+15 mm), ale w stosunku do drugiej generacji najwięcej zyska rozstaw osi (+30 mm) wynoszący obecnie 2530 mm.
W środku znajdziemy typowe dla Hondy rozwiązania. Siedzisko tylnej kanapy możemy podnieść do góry, albo złożyć całkowicie uzyskując płaską podłogę. Kierowcy dopijający kawę w drodze do pracy będą zaś zadowoleni z uchwytu na kubek umieszczonego na desce rozdzielczej przy drzwiach.
Honda Jazz już od... - Ogłoszenia
W momencie debiutu, który na Starym Kontynencie ma nastąpić dopiero w połowie 2015 roku, dostępny będzie jedynie silnik benzynowy 1.3 i-VTEC serii Earth Dreams osiągający 100 KM. Będzie łączony z sześciobiegową skrzynią ręczną, lub za dopłatą z bezstopniową CVT. W późniejszym terminie dołączy do niego wersja hybrydowa korzystająca z silnika 1.5 pracującego w cyklu Atkinsona. Napęd w hybrydzie będzie przekazywany na koła poprzez dwusprzęgłową skrzynię DCT o siedmiu przełożeniach.
ZOBACZ TAKŻE: