Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo | Test długodystansowy cz. VII | Instrukcja obsługi

Są samochody, w których zaraz po zajęciu miejsca za kierownicą nie mamy problemów z obsługą urządzeń pokładowych. Czy Opel Cascada jest jednym z nich, czy może wręcz przeciwnie?

Samochód: Opel Cascada 1.6 Turbo A/T Cosmo Aktualny przebieg: 29 100 km Problemy: brak Powód testu: chcemy spędzić lato z "polskim" kabrioletem

Zobacz wszystkie części testu długodystansowego Opla Cascady

Jeszcze nie tak dawno przedstawiciele Opla twierdzili, że samochód to nie smartfon, więc nie może mieć tylko ekranu dotykowego na desce rozdzielczej, za pomocą którego będziemy sterować całym systemem informacyjno-rozrywkowym, potrzebne są przyciski funkcyjne.To prawda, nie da się wszystkiego obsługiwać poprzez wyświetlacz czy pokrętło na konsoli centralnej, zwłaszcza podczas jazdy. Rozwiązania jak np. w Tesli Model S nie pochwalamy, ale nie powinno się też przesadzać w drugą stronę. Opel powoli zaczyna zmieniać zdanie, spójrzcie na wnętrza Adama czy Insignii po liftingu. Skupmy się jednak na naszym kabriolecie.

Na desce rozdzielczej Cascady (identyczna z tą z Astry) naliczyliśmy aż 42 przyciski i 4 pokrętła, z których jedno ma dodatkowo wciskany pierścień i klawisze nawigacyjne na środku. Przyznacie, że to trochę zbyt wiele.

Za każdym razem kiedy na fotelu pasażera siadał ktoś, kto nie miał do czynienia z żadnym nowym Oplem, kierowca miał zapewniony uśmiech na ustach. Próba ściszenia muzyki? Nie, to pokrętło służy do przybliżania/oddalania mapy nawigacji lub wybierania stacji radiowej. Potwierdzenie wyboru w menu? Wydawałoby się,  że nie ma nic prostszego. Naciskamy środek pokrętła sterującego. Niestety, również błąd. Projektanci Opla stwierdzili, że lepiej będzie to zrobić wciskając zewnętrzny otok tego pokrętła.

Oczywiście, po pewnym czasie można się do tego wszystkiego przyzwyczaić i opanować sprawną obsługę, ale z całą pewnością nie można w tym przypadku mówić o intuicyjnych rozwiązaniach i prostocie użytkowania.

Dane techniczne znajdziecie w pierwszej części testu długodystansowego.

ZOBACZ TAKŻE:

Najciekawsze samochodowe wnętrza | Top 15

Więcej o:
Copyright © Agora SA