Salon Paryż 2014 | Nowe Audi A6 | Facelifting technologii

Dokładnie trzy lata temu na salonie samochodowym w Paryżu Audi zaprezentowało aktualną generację modelu A6. Tegoroczna edycja targów będzie miejscem prezentacji wersji po faceliftingu

Audi S3 Sportback | Test | RS-R=S?

Jak to przy okazji modernizacji bywa, zmiany nie są radykalne, ale Audi postawiło głównie na technologię. Z wyglądu zmieniły się tylko takie detale jak: przedni grill, lekko przestylizowane zderzaki i końcówki wydechów, listwy progowe oraz wkłady reflektorów, które opcjonalnie mogą być wyposażone w światła w technologi LED lub martix LED.

Liczne elementy z aluminium i hartowanych stopów stali składają się na szkielet zbudowany wg. koncepcji lekkiej konstrukcji. Ciężar nowego A6 1.8 TFSI to 1535 kg. Pojazd charakteryzuje się wysokim komfortem tłumienia drgań oraz bardzo niskim poziomem hałasu dobiegającego do uszu kierowcy i pasażerów.

Ceny używanego Audi A6

Znacznie więcej zmieniło się pod maską. Teraz wszystkie trzy silniki TFSI i pięć TDI spełniają normy emisji spalin Euro 6. Najmniejsza jednostka 1.8 TFSI ultra o mocy 190 KM dołącza do palety silnikowej i pozwoli "a-szóstce" zapewnić średnie spalanie na poziomie 5,7 litra na 100 km. Najsłabszy diesel TDI ultra ma pojemność 2-litrów i moc 150 KM, a średnio ma zadowolić się 4,2 litra oleju napędowego. Wersję TDI wyposażono również w zapowiadane sprężyny amortyzatorów wykonane w technologi GFRP, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Dzięki temu masa pojazdu zmalała o niespełna 5 kg. Obie wersje silnikowe ultra wyposażono w nowo opracowane automatyczne skrzynie biegów S tronic, które zastąpią przestarzałą przekładnię Multitronic.

Lekkie modyfikacje przeszła również jednostka 3.0 TDI, która generuje 218 KM lub 272 KM. W wersji z dwoma turbosprężarkami trzylitrowy diesel osiąga moc aż 320 KM. W specjalnej wersji competition, która powstała dla uczczenia 25-lecia technologi TDI, ten sam silnik generuje 326 KM, które przy pełnym otwarciu przepustnicy, zwiększają się krótkotrwale do 346 KM.

Mocy przybyło również pod maską usportowionego modelu S6, który zamiast 420 KM dysponować będzie stadem 450 koni mechanicznych. Dzięki temu S6 po facelitingu będzie przyspieszać o 0,2 sekundy szybciej. Moc i osiągi RS6 pozostały bez zmian. W ofercie pozostanie wersja A6 Allroad, którą również odświeżoną.

W nowym A6 znajdziemy też ciekawy system informacji i rozrywki. Najbardziej rozbudowana wersja systemu to MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Zaawansowana nawigacja z elektrycznie wysuwanym, ośmiocalowym monitorem, wykorzystuje teraz nowa platformę technologiczną, opartą na szybkim procesorze graficznym Tegra 30, produkowanym przez kooperanta Audi - firmę Nvidia. Dodatkowy element systemu, Audi connect, umożliwia kierowcy korzystanie ze zindywidualizowanych usług internetowych, w tym z aplikacji pozwalających na streaming mediów w szybkim standardzie przesyłu danych LTE.

Ceny nowego A6 rozpoczynają się od 180 300 zł za model 1.8 TFSI z ręczną 6-biegową przekładnią. Za wersję ultra trzeba będzie dopłacić 10 300 zł, ale do dyspozycji będziemy mieli wtedy automatyczną skrzynię S tronic.  Ceny wersji 3.0 TDI kształtują się na poziomie od 229 300 zł do 310 300 zł za wersję quattro competition. Modele w nadwoziu kombi są o około 10 000 zł droższe od sedana. Odświeżone Audi A6 pojawi się w salonach pod koniec roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Historia literek RS w Audi trwa już...

Więcej o: