WRX STI zastąpił w tym roku słynną najmocniejszą drogową wersję modelu Impreza. W Europie i Stanach Zjednoczonych auto zadebiutowało już kilka miesięcy temu. Teraz przyszedł czas na Japonię. Dlaczego klienci z rodzimego kraju producenta musieli czekać nieco dłużej? Powodem były zapewne prace inżynierów, którzy dla WRX STI w Japonii opracowali nowy, 2-litrowy silnik.
Jednostka jest o 8 KM i o 15 Nm mocniejsza od okrytego niechlubnym mianem awaryjnego 2,5-litrowego silnika EJ25, który zadebiutował już prawie 10 lat temu. Nowa "dwulitrówka" osiąga maksymalną moc (308 KM) i moment (422 Nm) przy 400 obr./min. wyższych od europejskiego odpowiednika. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i stałym napędem na cztery koła, którego pracą można sterować za pomocą systemu DCCD (Driver's Control Center Differencial).
Oto ceny używanej Imprezy w Polsce
W wyglądzie auta nie zaszły większe zmiany, a dokładne osiągi japońskiego WRX STI nie zostały jeszcze podane. Jesteśmy bardzo ciekawi jaka będzie różnica w osiągach, ale o lepszy wynik na korzyść japońskiej wersji można być spokojnym. Silnik jest bowiem mocniejszy, nowocześniejszy i lżejszy.
ZOBACZ TAKŻE: