Subaru WRX STI | Japonia z 2-litrowym silnikiem

Klienci Subaru w Kraju Kwitnącej Wiśni zawsze otrzymywali od swojego producenta coś ekstra. Tak jest również w przypadku nowego modelu WRX STI

Wideo | Tommi Mäkinen testuje Subaru Imprezę WRX STI

WRX STI zastąpił w tym roku słynną najmocniejszą drogową wersję modelu Impreza. W Europie i Stanach Zjednoczonych auto zadebiutowało już kilka miesięcy temu. Teraz przyszedł czas na Japonię. Dlaczego klienci z rodzimego kraju producenta musieli czekać nieco dłużej? Powodem były zapewne prace inżynierów, którzy dla WRX STI w Japonii opracowali nowy, 2-litrowy silnik.

Jednostka jest o 8 KM i o 15 Nm mocniejsza od okrytego niechlubnym mianem awaryjnego 2,5-litrowego silnika EJ25, który zadebiutował już prawie 10 lat temu. Nowa "dwulitrówka" osiąga maksymalną moc (308 KM) i moment (422 Nm) przy 400 obr./min. wyższych od europejskiego odpowiednika. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i stałym napędem na cztery koła, którego pracą można sterować za pomocą systemu DCCD (Driver's Control Center Differencial).

Oto ceny używanej Imprezy w Polsce

W wyglądzie auta nie zaszły większe zmiany, a dokładne osiągi japońskiego WRX STI nie zostały jeszcze podane. Jesteśmy bardzo ciekawi jaka będzie różnica w osiągach, ale o lepszy wynik na korzyść japońskiej wersji można być spokojnym. Silnik jest bowiem mocniejszy, nowocześniejszy i lżejszy.

ZOBACZ TAKŻE:

Subaru WRX STI | Pierwsza jazda | Poprawiona ikona

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.