Szaleństwo na ograniczanie ilości cylindrów ogarnęło całą branżę motoryzacyjną. Kolejne marki prześcigają się w konstruowaniu kolejnych małych silniczków wspomaganych doładowaniem. Ale w tym szaleństwie jest metoda. Istnieje bowiem coś takiego, jak optymalna pojemność pojedynczego cylindra, która została określona na ok. 500 cm3. Doświadczenia pokazują, że przy tej pojemności zachodzą najbardziej optymalne procesy spalania. Dlatego m.in. BMW opracowało silnik R3 o pojemności 1,5 litra stosowany w samochodach marki Mini.
Nowe Volvo XC90 - sprawdź ceny
Podobny krok szykuje szwedzkie Volvo. Ich silnik trzycylindrowy także będzie miał pojemność 1,5 litra i pojawi się w mniejszych modelach marki, jak V40, S60 i V60. Prawdopodobnie uzupełni ofertę poniżej czterocylindrowego silnika 1.6, bądź nawet zastąpi jego słabszą odmianę. Nowe silniki pojawią się nie wcześniej, niż w 2016 roku.
ZOBACZ TAKŻE: