Obie jednostki należą do nowej generacji wysokoprężnych silników Opla. Wyróżniają się niskim zużyciem paliwa oraz wysoką kulturą pracy i minimalnym poziomem hałasu. Zafira Tourer z silnikiem 1.6 CDTI ecoFLEX o mocy 120 KM jest standardowo wyposażona w system Start/Stop, sześciobiegową przekładnię manualną, a także system odzyskiwania energii w czasie hamowania.
Używany Opel Zafira - ogłoszenia
Silniki 1.6 CDTI montowane w Zafirze Tourer (o mocy 120 i 136 KM) spełniają przyszłe normy emisji spalin Euro 6. Inżynierowie osiągnęli to, wprowadzając układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection, dzięki któremu silniki wysokoprężne są równie ekologiczne (pod względem poziomu emisji) jak jednostki benzynowe. Jak podaje producent, kompaktowy minivan z nowym silnikiem zużywa w cyklu mieszanym 4,5 l oleju napędowego na 100 km i emituje 119 g CO2/km.
Poza wysokoprężnymi jednostkami 1.6, klienci mają też do wyboru dobrze znanego dwulitrowego diesla o mocy 110 KM, 130 KM lub 165 KM, a także flagowy silnik o mocy 195 KM z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. W ofercie jednostek benzynowych dostępny jest silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 115 KM, a także dwie wersje silnika 1.4 z turbodoładowaniem o mocy 120 KM lub 140 KM oraz jednostka 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 170 KM. Najmocniejszym silnikiem benzynowym montowanym w nowej Zafirze Tourer jest 1.6 ECOTEC Turbo o mocy 200 KM. Dla oszczędnej eksploatacji przygotowano silniki z instalacją gazową: 1.4 LPG ecoFLEX o mocy 140 KM lub 1.6 CNG ecoFLEX rozwijający 150 KM mocy.
ZOBACZ TAKŻE: