Nissan zapowiada wdrażanie technologii autonomicznych

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissan Motor Co. Ltd., przedstawił harmonogram wdrażania przez japońskiego producenta najnowszych rozwiązań technologicznych z zakresu automatyzacji, których celem jest przyspieszenie tempa, w jakim systemy autonomicznego sterowania pojazdami trafią do powszechnego użytku

Renault-Nissan i Daimler rozszerzają współpracę

Prezes Nissana zauważył, że nowe technologie, takie jak automatyczne utrzymywanie pojazdu na wybranym pasie ruchu, czy też systemy zarządzania ruchem autostradowym przewidziane do wdrożenia w ciągu najbliższych czterech lat, przekonają klientów o skuteczności i przydatności systemów autonomicznego sterowania pojazdami, które Nissan planuje skomercjalizować do 2020 r.

Wdrażane stopniowo przez Nissana technologie autonomicznego sterowania pojazdami mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz usprawnienie podróżowania poprzez automatyzację codziennych czynności wykonywanych przez kierowców. W odróżnieniu od rozwiązań przyjętych przez inne podmioty z branży testujące własne projekty pilotażowe, w których samochody poruszają się całkowicie samodzielnie, Nissan zakłada, że w jego pojazdach wyposażonych w funkcje jazdy autonomicznej człowiek nadal będzie siedział za kierownicą, sprawując kontrolę nad pojazdem.

"Do końca 2016 r. Nissan udostępni dwa kolejne rozwiązania techniczne z zakresu autonomicznego sterowania pojazdami" - powiedział Carlos Ghosn. "Wprowadzamy na rynek automatycznego pilota pozwalającego samochodom na samodzielne - a co najważniejsze bezpieczne - poruszanie się w ulicznych korkach. W tym samym czasie zaoferujemy także w szerokiej gamie naszych modeli systemy automatycznego parkowania".

Sprawdź oferty specjalne na nowe Nissany

Przemawiając na spotkaniu z członkami Klubu Korespondentów Zagranicznych w Japonii, Ghosn dodał: "Następnie, w 2018 r., wprowadzimy system umożliwiający automatyczną zmianę pasa ruchu - dzięki temu pojazdy będą mogły samodzielnie omijać innych uczestników ruchu i przeszkody, zmieniając pas, po którym się poruszają. Przed końcem dekady przedstawimy natomiast system pozwalający na samodzielne pokonywanie miejskich skrzyżowań, bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy".

Zgodnie z przewidywaniami szefa firmy Nissan tego typu usługi oraz wyższy stopień automatyzacji pojazdów zyskują na znaczeniu w obliczu coraz większej liczby megamiast z populacją powyżej 10 milionów, w których rosnąca liczba samochodów wymaga podjęcia zdecydowanych działań na rzecz ograniczenia tłoku na drogach oraz obniżenia poziomu emisji spalin. Ghosn zauważył, że młodzi użytkownicy dróg oczekują bardziej kompleksowych rozwiązań w zakresie łączności, podczas gdy seniorzy poszukują wyższego stopnia automatyzacji. Sposób projektowania samochodów, działania marketingowe oraz osiągi muszą w większym stopniu uwzględniać także potrzeby kobiet, które stanowią znaczący odsetek klientów nabywających nowe pojazdy.

ZOBACZ TAKŻE:

Nissan Qashqai | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Więcej o: