Historia najmocniejszej czteronapędowej wersji S kultowego modelu Porsche o symbolu 911 Turbo trwa nieprzerwanie od lat 90. Obecna generacja 911 Turbo S (991) to już jej piąte wcielenie. 6-cylindorowy boxer umieszczony za tylną osią jednego z najbardziej pożądanych samochodów sportowych świata jest w stanie wygenerować 560 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Ta ogromna moc przekazywana jest na cztery koła z pomocą szybko zmieniającej biegi skrzyni biegów PDK. Dzięki niej możliwy jest również start z udziałem systemu Launch Control, który pozwala katapultować 911 Turbo S ze startu do 100 km/h w czasie 3 sekund.
Sterowny elektronicznie napęd na cztery koła otrzymał nowe, szybsze sprzęgło, które w razie potrzeby prześle jeszcze więcej mocy na przednie koła. Tak jak w innym sportowym modelu Porsche 911 GT3, również w Turbo S tylna oś jest skrętna. Zależnie od prędkości, system skręca koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do ustawienia kół przednich. Poprawia to jeszcze bardziej stabilność i zwinność auta. Do tego wszystkie dochodzi aktywna aerodynamika, czyli wysuwany przedni i tylny spoiler.
To wszystko wpakowane jest pod najszerszą karoserią jaką kiedykolwiek posiadało Porsche 911. Względem aktualnej Carrery 4 tylne błotniki poszerzyły się o kolejne 28 mm. Pod 20 calowymi kołami kryje się montowany seryjne ceramiczny układ hamulcowy. Stylistycznie nowe Turbo S swoimi wąskimi tylnymi lampami nawiązuje do pierwszych generacji tej żywej legendy motoryzacji.
No dobrze, ale takim sportowym autem mogą jeździć tylko wybrańcy o zasobnym portfelu... Otóż wcale nie! Firma eventowa Driving Experience oraz Moto.pl dają Ci możliwość przetestowania tego wyjątkowego Porsche. Wystarczy wziąć udział w konkursie, w którym można wygrać jazdę samochodem marzeń. Takiej okazji nie można przegapić!
ZOBACZ TAKŻE: