Trasa testu prowadziła przez trzy kraje skandynawskie (Norwegię, Szwecję i Danię), a pokonali ją dwaj niezależni kierowcy, pionierzy ekologicznej jazdy: Marius Bornstein i Arnt G. Hartvig. Modelem ix35, napędzanym energią elektryczną uzyskiwaną z wodoru, przejechali oni z Oslo do Malmö przez Göteborg i Kopenhagę. Podróż trwała 10 godzin, a średnia prędkość jazdy wyniosła 76 km/h.
Hyundai ix35 - ogłoszenia sprzedaży
Według założeń producenta zasięg samochodu na jednym tankowaniu wynosi 594 km. Test udowodnił, że przy odpowiednim prowadzeniu pojazdu i korzystnych warunkach drogowych możliwe jest uzyskanie dużo lepszego wyniku. Po przejechaniu 70 km komputer pokładowy pokazywał, że pojazd może pokonać jeszcze dystans 10 km.
Obydwaj kierowcy mają już za sobą długodystansowy test modelu ix35 Fuel Cell. W kwietniu 2012 roku pokonali odległość 2 260 km, podróżując z Oslo do Monako i promując tym samym wodorowe systemy paliwowe oraz rozwijającą się infrastrukturę stacji tankowania. W czerwcu tego roku powstała w Malmö kolejna stacja wodorowa w ramach europejskiego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles).
ZOBACZ TAKŻE: