Nowy Volkswagen Passat | Odsłona ósma

Na specjalnie zorganizowanej prezentacji w Poczdamie Volkswagen premierowo zaprezentował ósmą generację Passata. Nowy model trafi do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku

Dziewięć premier Volkswagena w 2014 roku

Władze koncernu z Wolfsburga podkreślają, że nowy Passat jest w stu procentach nowy. W przypadku ostatnich generacji nie można było tego do końca powiedzieć. Passat B8 ma nową stylistykę, jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie i silniki, będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in.

Samochód bazuje na modularnej platformie podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Masa własna pojazdu, w zależności od wersji, zmalała nawet o 85 kg. Wnętrze jest uporządkowane i eleganckie. W oczy rzuca się nowy poziomy element z pasem wlotów wentylacji. Nowością są też interaktywny zestaw cyfrowych wskaźników oraz wyświetlacz Head-Up.

Używany VW Passat - ogłoszenia

Nowy Volkswagen Passat obędzie oferowany z dziesięcioma silnikami do wyboru, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Producent podaje, że zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Oferta silnikowa:

- 1.4 TSI o mocy 125 lub 150 KM (z funkcją aktywnego odłączania cylindrów),

- 1.8 TSI/180 KM,

- 2.0 TSI o mocy 220 lub 280 KM,

- 1.6 TDI/120 KM,

- 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM,

- 2.0 biturbo o mocy 240 KM (najmocniejszy czterocylindrowy silnik TDI Volkswagena, seryjnie wyposażony seryjnie w napęd 4MOTION i 7-biegową DSG).

Po raz pierwszy Passat będzie dostępny również z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW w parze z silnikiem elektrycznym 80 kW oraz ładowaną zewnętrznie baterią). Auto będzie w stanie przejechać maksymalnie do 50 km tylko na napędzie elektrycznym. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena.

Zobacz wideo

Nowa generacja modelu będzie występować w trzech poziomach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. W ofercie przygotowano również sportowe pakiety R-Line.

Seryjnie Passat B8 jest wyposażony m.in. w: 16-calowe aluminiowe obręcze kół, diodowe światła tylne (od wersji Highline również w pełni diodowe reflektory), chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem, regulację wysokości przednich foteli, system bezkluczykowy, wskaźnik ciśnienia w oponach, radioodtwarzacz z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę wielofunkcyjną, światła do jazdy dziennej, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy skrzyni DSG) oraz manualną klimatyzację.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Passat | 40 lat minęło

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.