Priorytetem podczas prac nad nowym modelem było dla Forda uzyskanie ciekawych kształtów i wysokiej jakości poprzez zastosowanie wysokogatunkowych materiałów. Nadwozie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby ograniczyć liczbę ostrych krawędzi łączeniowych.
Zespół projektantów zwrócił szczególną uwagę na detale, jak na przykład sposób scalenia przednich drzwi i deski rozdzielczej, dzięki czemu udało się uprościć łączenia poszczególnych punktów i zredukować potencjalne problemy z prawidłowym spasowaniem sąsiadujących elementów.
Nowy Ford Edge wyróżnia się charyzmatyczną stylizacją nadwozia z wyraźnie zaznaczoną chromowaną osłoną chłodnicy, wąskimi reflektorami LED oraz trójwymiarowymi tylnymi lampami LED. Masywne nadkola skrywają 20-calowe obręcze z lekkich stopów.
Edge będzie wyposażony w adaptacyjny układ kierowniczy, który ułatwia manewrowanie autem i daje dużą przyjemność z prowadzenia, a także technologię aktywnej redukcji hałasu oraz przednią kamerę.
Ile trzeba dać za Forda Edge w Polsce?
Adaptacyjny układ kierowniczy nieustannie zmienia przełożenie w stosunku do aktualnej prędkości jazdy, optymalizując w ten sposób reakcje układu. Przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania, nowy system dba o zachowanie lepszej zwrotności auta, ułatwiając tym samym wykonywanie skrętów. Z kolei przy wyższych prędkościach nowy Ford Edge reaguje na polecenia kierowcy w płynny i precyzyjny sposób. Dynamiczne prowadzenie to także zasługa niezależnego zawieszenia tylnego ze zintegrowanymi wahaczami.
Opracowana przez Forda technologia aktywnej redukcji hałasu obejmuje trzy mikrofony rozlokowane w kabinie pasażerskiej, które poprzez system audio wysyłają sygnał o odwrotnej fazie, co pozwala poprawić ogólny komfort akustyczny wnętrza. Technologia (Front Split View Camera) ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni zainstalowaną w przedniej części auta. Ford Edge zawiera także specjalnie zaprojektowane wloty w bocznej części nadwozia, które tworzą "kurtynę powietrzną" zwiększającą wydajność aerodynamiczną podczas jazdy z dużą prędkością.
Nie znamy jeszcze cen nowego Forda Edge, ale dobrą wiadomością dla europejskich klientów jest to, że w przyszłym roku samochód pojawi się w salonach na terenie Starego Kontynentu, w tym także w Polsce.
ZOBACZ TAKŻE: