BMW i8 odebrane przez klientów | Walka na światła trwa

Audi i BMW od kilku miesięcy toczą bitwę o laserowe światła. BMW zapowiedziało je już dawno temu, ale niedawno do walki włączyło się Audi

Wideo | Pierwsza reklama BMW i8

Po wiadomości, że finalna wersja Audi R8 LMX będzie wyposażona w laserowe światła, wydawało się, że BMW stoi na straconej pozycji i to samochody z czterema pierścienie będą pierwszymi, które pojawią się na drodze. BMW przeprowadziło jednak skuteczny kontratak. W zeszłym tygodniu, w otoczeniu pięknego budynku BMW Welt, niemiecki producent przekazał klientom pierwsze egzemplarze BMW i8, które zostały oczywiście wyposażone w laserowe światła.

Sportowe i8 jest hybrydą typu plug-in, której baterię można doładować korzystając ze standardowego gniazdka elektrycznego. Za napęd odpowiadają silnik elektryczny (napędza koła przednie) oraz benzynowy (napędza koła tylne), w tym przypadku trzycylindrowy turbo o pojemności 1,5 litra. Moc systemowa wynosi 326 KM, a maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy. Według danych producenta łączny zasięg pojazdu to 600 km, średnie zużycie paliwa wynosi 2,1 litra na 100 km, a zużycie energii 11,9 kWh na 100 km. Producent podaje, ze w realnych warunkach miejskich spalanie powinno oscylować w granicy 5 l/100 km, a w trasie, gdzie bardziej wykorzystywana jest jednostka spalinowa - ok. 7 l/100 km. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może poruszać się maksymalnie do prędkości 120 km/h na dystansie 37 km.

Jesteś zainteresowany kupnem używanego BMW?

Polska cena BMW i8 to aż 573 900 zł. Należy podkreślić, że to cena bazowa, którą można w bardzo łatwy sposób powiększyć o kilkadziesiąt tys. złotych, wybierając kilka elementów z bogatej listy opcji. Nie wiem jeszcze czy ktoś w Polsce zamówił takie auto, ale na pewno Was o tym poinformujemy.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi R8 LMX | Ostatnia edycja z reflektorami laserowymi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.