Do 2022 r. udział marek Opel i Vauxhall w europejskim rynku ma wynieść 8 procent przy koncentracji na rentownym wzroście. Założono także osiągnięcie 5-procentowej marży zysku (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem - EBIT). Jednocześnie firma planuje dalsze podnoszenie jakości swoich produktów, jak również poziomu zadowolenia klientów i pracowników.
Opel koncentruje się na trzech strategicznych priorytetach: modelach, markach i zwiększeniu udziału w rynku. W szybkim tempie realizowana jest już ofensywa modelowa i silnikowa. Na lata 2014-2018 firma planuje wprowadzenie w sumie 27 nowych modeli i 17 silników.
Ponadto producent z Russelsheim zamierza wzmocnienie wizerunku Opla jako przystępnej i wzbudzającej emocje niemieckiej marki. Będzie on osiągnięty dzięki innowacjom technicznym, niemieckiej inżynierii oraz korzystnemu stosunkowi wartości produktu do jego ceny. Przykładem innowacji technicznych jest OnStar - kolejny etap rozwoju łączności, który już od 2015 r. pozwoli przeobrazić samochód w hotspot Wi-Fi.
Sprawdź oferty specjalne na nowe Ople
Kolejnym priorytet to udział w rynku i cele w zakresie wzrostu. Do 2022 r. Opel zamierza zwiększyć swój udział w rynku niemieckim z 7,2 do 10 procent. Natomiast w Europie (łącznie z Rosją i Turcją) udział w rynku ma wzrosnąć z obecnych 5,8 do 8 procent. Także do 2022 r. Opel, wraz z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall, planuje awansować na drugie miejsce na europejskim rynku samochodów osobowych.
Dziesięcioletni plan DRIVE!2022 został po raz pierwszy ogłoszony latem 2012 r. Już w 2013 r. firma poczyniła znaczne postępy w sferze operacyjnej, ograniczając poziom strat w Europie o ponad połowę. Opel spodziewa się, że rok 2014 będzie pełen wyzwań. Z jednej strony firma kontynuuje poprawę działalności operacyjnej. Z drugiej jednorazowe koszty związane na przykład z zamknięciem zakładu w Bochum, czy zmiennością kursów walutowych - będą źródłem presji na zyski. Dzięki niższym kosztom produktowym i strukturalnym, racjonalizacji wykorzystania mocy produkcyjnych zakładów, wyższym przychodom ze sprzedaży oraz poprawie profilu marki firma planuje odzyskać rentowność do połowy bieżącej dekady.
ZOBACZ TAKŻE :