W czerwcu 2014 roku mija szósty rok odkąd Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w naszym kraju. Co udało się osiągnąć przez ten czas?
Od połowy 2008 roku z autoryzowanych salonów Mazdy wyjechało na polskie drogi ponad 20 tysięcy samochodów. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda 6 (7 257 sztuk), Mazda 3 (5 614 sztuk) oraz Mazda CX-5 (2 624 sztuk). W czerwcu 2008 r. działało 11 punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Dziś sieć obejmuje 30 punktów dealerskich i 13 serwisów ASO.
"Cieszy nas przede wszystkim ogromny sukces modeli nowej generacji SKYACTIV Mazdy - to zdecydowanie przełom dla marki w ciągu tych 6 lat. Strategia Mazdy - przełamywania konwencji, aby czynić świat lepszym - zdobywa zwolenników, a technologie SKYACTIV przekonały naszych klientów, że Mazda to nie tylko piękne samochody, ale również ekonomiczne silniki i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przyciągamy też coraz więcej klientów z segmentu premium. Analizując zamówienia przewidujemy w tym roku sprzedaż 7 tysięcy samochodów. - podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
Rejestracje modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 - 31.05.2014 r.)Źródło: Mazda Motor Poland
Sprzedaż Mazdy - kolory i wersje wyposażeniaŹródło: Mazda Motor Poland