Toyota, Honda, Mazda, Nissan, Subaru, Mitsubishi, Suzuki i Daihatsu zawarły porozumienie w sprawie prac nad zwiększeniem wydajności silników spalinowych, co pozwoli jednocześnie na zmniejszenie zużycia paliwa, czyli także na redukcję emisji CO2. Ta ostatnia do końca dekady ma zmniejszyć się o 30%.
Dziś sprawność silników spalinowych wciąż jest daleka od ideału. Dla jednostek z zapłonem iskrowym (zasilanych benzyną) wynosi 39%, z zapłonem samoczynnym (wysokoprężne) 42%. Japoński projekt zakłada zwiększenie wydajności obydwu rodzajów silnika do 50%. To spora szansa dla japońskich firm, by popracować nad nowoczesnymi silnikami Diesla. Oprócz osiągnięcia niższego spalania, japońscy inżynierowie będą mieli także inne cele, jak choćby prace nad redukcją szkodliwych substancji NOx.
Budżet projektu wynosi obecnie 20 mln dolarów i jest współfinansowany w aż 50% przez rząd Japonii. Resztę wyłoży osiem firm uczestniczących w badaniach.
ZOBACZ TAKŻE:
Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]