Ile kosztuje ludzkie życie? Czasem zamiast wprowadzać kosztowne zmiany dla bezpieczeństwa lepiej jest biernie czekać na tragedię i wypłacić odszkodowanie bliskim ofiar. Firmy przemysłu motoryzacyjnego znają te mechanizmy i czasem postępują podobnie.
W przypadku General Motors chodzi o wadliwe moduły zapłonowe montowane w samochodach przeznaczonych na rynek amerykański (m.in. Chevrolet Cobalt i Saturn Ion). Zazwyczaj wszystko działało jak należy, ale czasem dochodziło do samoczynnego wyłączenia zapłonu podczas jazdy, co skutkowało odcięciem wspomagania hamulców i układu kierowniczego. Według władz, awarie tego typu doprowadziły do śmierci 13 osób. Inżynierowie, a także zarząd firmy, wiedzieli o możliwości wystąpienia usterki już w 2001 roku. Firma zwlekała z ogłoszeniem akcji serwisowej oszczędzając w ten sposób 2 dolary na każdym module. Problem dotyczy 2,6 mln samochodów.
Za oszczędności rzędu niecałych 5 mln dolarów firma słono zapłaci. Kara nałożona za zwłokę na General Motors wynosi 35 mln dolarów i tak jest stosunkowo niewielka. Firmę czeka jeszcze akcja przywoławcza. Naprawa każdego samochodu z pewnością będzie droższa, niż 2 dolary, nie mówiąc o kosztach nowych modułów. Firma Delphi pracuje pełną parą nad ich dostarczeniem.
ZOBACZ TAKŻE:
Skoda Superb | Marcowy lider sprzedaży!
źródło: Okazje.info