Przed Drugą Wojną Światową Packard był w swojej ojczyźnie synonimem luksusu. Konkurował m.in. z Cadillakiem, a najpierw model Twin-Six, a potem Twelve, oba z silnikami V12, budowały prestiż marki. Z czasów wojny Packard wyszedł w dobrej kondycji finansowej, ale American Motors Corporation, w skład którego weszła luksusowa marka, wolał skupić się na tańszych modelach. Niedoinwestowany Packard wjechał w ślepą uliczkę. W 1958 roku ostatni model opuścił bramy fabryki.
Amerykanie pamiętali o cenionej marce. Pierwsze próby jej wskrzeszenie miały miejsce pod koniec lat 70., kolejne w 90. W 1999 roku zaprezentowany został jeżdżący prototyp Packard Twelve, który miałby nawiązać walkę na rynku luksusowych limuzyn. Prezentowana stylistyka z jednej strony odwoływała się do korzeni w postaci charakterystycznego grilla, z drugiej była próbą stworzenia samochodu wyglądającego dostojnie. Niestety zarówno w kształcie karoserii, jak i w wyglądzie wnętrza można dopatrzyć się stylistyki typowej dla lat 70. Pod maską umieszczono silnik V12 8.6 Falconer Racing Engine o mocy 440 KM współpracujący z automatem GM. Według niektórych źródeł budowa prototypu pochłonęła 1,5 mln dolarów.
Amerykańska limuzyna za niewielkie pieniądze - ogłoszenia
Plany nie były abstrakcyjne, chciano produkować ok. 2 tys. aut rocznie w cenie od ok. 160 tys. dolarów. Brak zainteresowania ze strony rynku (zaledwie 70 chętnych) spowodował, że projekt nie był kontynuowany. Ale prototyp przetrwał i jest dziś na sprzedaż. Zainteresowani będą mogli go licytować na aukcji RM Auctions Motor City 26 lipca tego roku. Jak myślicie, ile może być wart?
ZOBACZ TAKŻE:
Za co kochamy amerykańską motoryzację?
Najpopularniejsze zestawy głośnomówiące w Okazje.info - maj 2014
JABRA DRIVE
Blaupunkt BT Drive Free 112
PARROT MINIKIT NEO
Zobacz inne zestawy głośnomówiące
w