W 2013 roku autobusy BYD były testowane w kilku polskich miastach i zostały pozytywnie ocenione przez przewoźników, jak i pasażerów. Teraz będą już kursować na stałe, początkowo w Warszawie. Elektryczne eBusy będą obsługiwać reprezentacyjną linię 222, biegnącą Traktem Królewskim. Pojazdy będzie można spotkać na warszawskich ulicach od jesieni tego roku. Stolica Polski dołączą takich miast, jak: Amsterdam, Londyn, Mediolan, Tel Aviv, Kuala Lumpur czy Hong Kong, w których autobusy BYD wożą pasażerów już od kilku lat.
BYD eBus to w pełni elektryczny autobus miejski o długości 12 metrów. W zależności od wariantu, w środku znajduje się około 25 miejsc siedzących oraz jedno miejsce przeznaczone dla osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim.
Do napędu pojazdu służą dwa silniki o mocy 90 kW i momencie obrotowym 350 Nm, zamontowane są w piastach kół tylnych. Pozwalają one osiągnąć 50 km/h w mniej niż 20 sekund bez generowania uciążliwego hałasu, jak ma to miejsce w przypadku silnika Diesla. Prędkość maksymalna wynosi 70 km/h, co w zupełności wystarcza do poruszania się w ruchu miejskim. Autobus wyposażony jest w zestaw akumulatorów żelazowo-litowo-fosforanowych, które poza standardowym ładowaniem, są uzupełniane energią odzyskiwaną podczas hamowania. Na dachu zainstalowane są baterie słoneczne zasilające układ wentylacji i klimatyzacji. Producent określa zasięg pojazdu w warunkach miejskich na 300 km.
Solaris Bus & Coach S.A. wydał ostre oświadczenie w sprawie przetargu Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Polska firma twierdzi, że jej produkt jest lepszej jakości, ma korzystniejsze parametry techniczne, ale nie mógł konkurować z tanim produktem z Chin, który jej zdaniem został dodatkowo zaoferowany w rażąco niskiej cenie (głównym kryterium w przetargu była cena - aż 90% przyznawanych punktów). Solaris zamierza odwołać się w tej sprawie do Krajowej Izby Odwoławczej.
ZOBACZ TAKŻE: